Helmpje

Hallo allemaal,
Wij hebben afgelopen week te horen gekregen dat onze dochter een helmpje krijgt. Ze heeft een sterke voorkeurshouding door reflux en daardoor is haar hoofdje scheef geworden. Je ziet het best goed, dus we zijn deels ook blij dat ze een helmpje krijgt. Al is het natuurlijk helemaal niet leuk dat ze 6 maanden lang, 23 uur per dag een helmpje op moet.
Zijn er meer kindjes met een voorkeurshouding en afplatting? Ik ben heel beneiuwd.

Groetjes!

Dat is nooit leuk om te horen, maar gelukkig kunnen ze er wat aan doen tegenwoordig. Joey heeft geen voorkeurshouding of afplatting. Ik heb wel af en toe moeders gezien met kinderen met zo'n helmpje en wat ik zie hebben die kinderen er gelukkig geen last van.

Hee meid,

Ik ben van het Nov forum en mama van een tweeling. Onze zoon heeft een enorme voorkeurshouding naar links en daardoor een behoorlijke afvlakking, zijn hoofdje is idd ook scheef. Wij gaan met hem 9 April naar het Sofia kinderziekenhuis om hem te laten opmeten en te kijken of hij een helmpje moet. Zeer waarschijnlijk wel. Hij krijgt ook wekelijks kimderfysio om zijn nek/schouders en rug te laten ontspannen.

Idd niet leuk maar wat moet dat moet. Het schijnt dat die kleintjes er nagenoeg geen last van hebben. Wat mij wel stoort is dat 'andere mensen' (domme mensen) gelijk denken dat je kindje niet goed snik is ofzo....maar goed, wij weten beter en wellicht vinden de ouders het moeilijker dan het kindje. Ook belachelijk trouwens dat het niet meer word vergoed. (in sommige gevallen wel, geloof ik) Ik heb geen idee wat de kosten zijn, jij?

Succes en je meisje blijft natuurlijk een prachtig kindje, ook met een helmpje en denk maar zo: met haar eerste verjaardag heeft ze weer een mooi, rond bolletje.

Liefs Lynn.

Ik heb het wel vaker gezien, en dat ik van iedereen hoor dat het daarna goed is gekomen. Ik zou me er niet zo druk om maken. Mensen met kinderen die snappen het wel. En, net zoals Lynn zegt, zijn het alleen domme mensen die stomme reacties geven.

Lisa heeft er geen last van. De eerste paar weken had ze wel een voorkeur maar door een beertje te leggen aan de andere kant is het goed gekomen (ze wisselde daardoor van houding)

Veel succes!!

Dankjewel voor jullie reacties! We hebben het helmpje gisteren opgehaald en gaan de komende dagen de draagtijd opbouwen. Tot nu toe lijkt ze het niet zo erg te vinden,alleen het afzetten.
Lynn,voor jullie ook veel succes! Wij krijgen het gelukkig wel vergoed. Vgz is één van de weinigen die helemaal vergoeden. Kost anders 1100 euro!

Terug
Bovenaan