HELP 1,5 en alleen 'lekkers' eten

Hoi ik ben sinds de zwangerschap eigenlijk niet meer op dit forum geweest. Leuk om te zien dat het nog een active discussiegroep is.

Sinds een paar weken merk ik dat mijn zoon Max steeds koppiger wordt wat eten betreft.

hij begon als hele goede eter. At meer dan zijn grotere zus aan tafel. maar het is alsof hij nu weet dat er altijd wel iets anders te krijgen is. Bij het avondmaal eet hij wel wat stukjes kip op, maar weigert de rest en blijft koppig volhouden in de hoop een toetje te krijgen. Of later op de avond iets anders.

Zijn zus heeft inmiddels haar eten op en wat yogurt. Hij krijst nu de boel bij elkaar.

Hebben jullie tips?

groeten Elsbeth

idd geen aandacht aan schenken, als jullie klaar zijn (afhankelijk natuurlijk van hoe snel jullie eten en zijn zus al klaar is) zonder iets te zeggen bord weghalen en wel toetje (tenminste ik vind dat geen beloning maar een onderdeel van de maaltijd), maar dan verder op de avond niks meer!

wij proberen hier ons mannetje nog wel af te leiden (als hij bv druk in zijn bord aan het roeren is wil hij zijn mond nog wel eens open doen), of we zingen een liedje of doen lekker gek, iig niet boos (maar dat gebeurt uiteraard toch wel eens natuurlijk)

suc6!

groetjes Jenneke mv Ivar (15,5 maand)

Hey!

Thomas is vreselijk aan   het peuteren en heeft NEE leren zeggen en knikken...
Ook tegen het eten dus... Wij proberen het lachend, of met een spelletje, met heel weinig eten zodat t lijkt dat ie snel klaar is, maar het werkt soms helemaal niets! Wil ie niet, halen we inderdaad gewoon het bord weg, en op naar het toetje. Als ie zo duidelijk niet wil, dan zal het wel zo zijn denken we maar, we hebben zelf ook niet altijd even veel trek. Toetje krijgt ie hier ook altijd, ongeacht hoeveel ie gegeten heeft die maaltijd.
En als ie de honger heeft dan eet ie de volgende dag heus wel weer iets meer hoor!

-X- Marieke

hoi,

kasper vindt eten helemaal niet interresant. Als we hem aan tafel zetten zonder dat hij iets te doen heeft krijg je er geen hap in.   Wij geven hem meestal een duplo beestje ofzo om mee te spelen. Ik weet het, niet echt pedagogisch verantwoord, maar anders eet hij helemaal niks.

liefs Pauline mv kasper  

lukas wilde alleen eten als hij werd afgeleid. En dat tot in het extreme. Op advies van het cb ben ik daar toch meegestopt. Je weet wel dat afleiden niet goed is maar je kindje moet toch eten. Nou niet dus. Op advies van het cb in een keer gestopt met als gevolg dat lukas een week nauwelijks heeft gegeten. Maar daar was ik al voor gewaarschuwd. Volgens het cb kon het wel een maand duren voordat hij weer normaal ging eten. Zolang je kindje actief blijft is weinig eten volgens het cb oom niet erg. Dankzij de tips en adviezen van het cb kon ik mij zorgen opzij zetten en het volhouden. Nacht een ruime week is hij redelijk normaal gaan eten. We leiden hem nu niet meer af

Toetjes horen idd gewoon bij de maaltijd en die kan je gewoon geven. Oom als je kindje zijn bord niet leeg eet. Maar ga niet overleg compeseren door meer te geven. Geef oom geen extra koekje nacht het eten ofzo. Dat gedrag leren ze snel herkennen.

Succes in elk geval.

Haha Annemiek, ik dacht al HUH???
Stef eet ook zo vreselijk slecht!
Al weeeeeken! Heel frustrerend, want ik voel me toch niet helemaal lekker als hij bijna zonder eten naar bed gaat. Stef krijgt vaak wat extra drinken dan... Toetjes eten we hier namelijk niet. Doen wij ook niet, dus Stef krijgt die ook niet... Hij lijkt er verder geen last van te hebben....Maar toch is het vervelend.

Ik hoop dat het vanzelf een keer beter gaat.....
Liefs Annet

Terug
Bovenaan