Help! 11mnd extreem vroeg wakker

<p>Hoi iedereen! </p><p>Mijn zoontje is over ruim een week 11 maanden oud. De laatste week wordt hij opeens iedere ochtend tussen 5.00 en 5.15 wakker. Zo vroeg heeft hij het nooit gemaakt, ook niet tijdens een slaapregressie o.i.d.</p><p>Er is dan niks aan de hand, hij is gewoon wakker. Hem vanmorgen maar een knuffel in bed mee gegeven, zodat hij zich daar nog even mee kan vermaken.</p><p>Zijn ochtendslaapje duurt hierdoor ineens rond de 1,5 a 2 uur, dus hij "haalt het wel in", normaal was dit slaapje altijd 45 min.</p><p>Als ik slaapcoaches via internet mag geloven, moet hij eerder naar bed, maar hij lijkt uitgeslapen te zijn en hij ligt iedere avond om 18.30 op bed, dus ik twijfel of ik zijn bedtijd op moet gaan schuiven (het is altijd rond deze tijd geweest)</p><p>Herkent iemand dit? Is het toch een fase ofzo? </p>
 
Gewoon een fase idd. Mijn zoon is de laatste tijd ook om 5.15 wakker. Ik krijg vaak de tip om hem later naar bed te doen. Maar hoe later, hoe vroeger hij wakker is. 
Dus de beste tip... Ga zelf vroeger naar bed, dan is 5 uur wat minder pijnlijk, haha!
 
 
Gisteren heeft iemand een soortgelijk topic geopend voor haar baby van 8 maanden.
Ik herken het hier zeker, mijn dochter van 10 maanden is elke ochtend 5.30-5.45 wakker de laatste maand (een enkele keer een uitschieter naar 6.30-7.00) Het maakt NIKS uit of ze om 18.30 of 20.00 naar bed gaat en overdag slaapt ze altijd stipt 2x 1.5 uur.
Mijn oudste dochter had zulke periodes ook. Het gaat echt voorbij, maar er zijn helaas gewoon weken dat kinderen heel vroeg wakker zijn en een poosje later is dat ineens voorbij. Ik laat mijn dochter altijd tot minstens 6.00 liggen en ze speelt altijd met dr knuffel en ik hoor haar met dr speen tegen het ledikant tikken.
Ik probeer wel eens 90cc melk te geven in bed in de hoop dat ze nog even slaapt, maar dat gebeurt eigenlijk nooit. Ze is écht wakker en uitgeslapen. Al ligt ze nog een uur in bed, in slaap vallen doet ze niet meer.
Mijn man en ik gaan omstebeurt eruit zodat de ander nog wat verder kan slapen. Ja, het is vet vroeg maar gelukkig is het zomer. Soms ga ik om 7.00 al een ochtendwandeling maken en dat is eigenlijk echt genieten, zo vroeg op de ochtend. We maken er maar het beste van, en volgende maand is het hopelijk weer voorbij ;) 
Mijn oudste dochter is 2.5 jaar en vanaf 1.5 jaar sliep ze echt keurig tot 6.30 ongeveer. Tot 1.5 jaar was elke dag een verrassing!
 
Dank Jullie voor jullie reactie! Hier is hij inderdaad ook gewoon vrolijk en uitgeslapen. Meestal ligt hij helemaal bovenin het hoekje van zijn bedje gewurmd, dus leg ik hem goed, geef hem een aai over zijn bol en laat hem dan tot minimaal 6.00 liggen. Hij ligt dan een beetje te kletsen totdat hij het echt zat raakt. 
Ik denk dat ik sowieso maar ga oefenen met een knuffel mee naar bed, tot nu toe heeft hij nooit iets mee gekregen in bed, omdat het niet nodig was.
Ik ga zelf ook inderdaad vroeg naar bed, maar alsnog zie je je wekker liever niet op 5.05 staan ? en wij hebben zo'n gehorig huis, dat het mij niet lukt om door te slapen als mijn vriend eruit gaat met de kleine. Ik heb hem al gevraagd of hij een keer met die kleine samen op pad kan gaan voor een paar uur, zodat ik echt even kan bijtanken, mijn vriend kan namelijk wel redelijk slapen als ik met die kleine beneden ben
 
Terug
Bovenaan