HELP!!14 maanden en geen vast voedsel willen

A

Anoniem

Guest
Mijn dochtertje van 14 maanden wil alleen maar vloeibaar voedsel:pap,fruithap uit een potje,groentehap van 6 maanden uit een potje,vla
Als ik haar een koekje geef eet ze er 2 hapjes van en gooit het dan weg,banaan vindt ze vies voelen in haar handje en gooit die dus ook op de grond
Met de pot mee eten doet ze niet zelfs als ik het met de staafmixer zo fijn mogelijk maak
Ze begint dan helemaal te kokhalzen totdat ze ervan over moet geven en raakt hierdoor helemaal overstuur en is ontroostbaar

Ik weet niet meer wat ik moet doen
Zijn er hier nog meer moeders die dit probleem hebben?

Groetjes mij

Hoi! Omdat ik me goed kan voorstellen dat je dit verontrustend vindt, reageer ik even.  Toen mijn zoon ook maar  geen vast voedsel wilde eten en  ik bedolven werd onder de goed bedoelde adviezen, heb ik het eens ter sprake gebracht op het consultatiebureau. Ik heb opgeschreven wat hij precies at in een week. Ook is hij toen gewogen en gemeten: hij was goed op gewicht, ondanks dat hij voor elke avondhap zijn neus optrok. Nu, enkele maanden later gaat het beter: pasta vindt hij lekker, maar aardappelen of potjes ronduit vies. En ook eet hij niet veel bij opa.  Omdat ik weet dat hij op gewicht is, maak  ik me geen zorgen meer als hij een keer weigert. Dat  is trouwens het enige advies waar ik (pas  achteraf) het meest aan had: bied het aan en maak je geen zorgen  zolang  het gewicht van je kindje acceptabel is. Succes!    

Hey

Bedankt voor je reactie
Mijn dochtertje is nu 14 maanden en is 75cm lang en weeg 7845gram
Ze zit ver  onder de lijn bij het CB dus daarom maak ik me ook wat zorgen maar ze is verder heel beweeglijk
Ze zit geen minuut stil dus misschien dat ze gewoon veel verbrand omdat ze zo druk is??

Als er meer reacties zijn hoor ik dat graag

Groetjes

quote: moeder van J reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('20-05-2008 20:29:46'));

Hoi! Omdat ik me goed kan voorstellen dat je dit verontrustend vindt, reageer ik even.  Toen mijn zoon ook maar  geen vast voedsel wilde eten en  ik bedolven werd onder de goed bedoelde adviezen, heb ik het eens ter sprake gebracht op het consultatiebureau. Ik heb opgeschreven wat hij precies at in een week. Ook is hij toen gewogen en gemeten: hij was goed op gewicht, ondanks dat hij voor elke avondhap zijn neus optrok. Nu, enkele maanden later gaat het beter: pasta vindt hij lekker, maar aardappelen of potjes ronduit vies. En ook eet hij niet veel bij opa.  Omdat ik weet dat hij op gewicht is, maak  ik me geen zorgen meer als hij een keer weigert. Dat  is trouwens het enige advies waar ik (pas  achteraf) het meest aan had: bied het aan en maak je geen zorgen  zolang  het gewicht van je kindje acceptabel is. Succes!    

Hey moeder van J

Ik las dat je zoontje gek op pasta is anders moet ik dit maar eens proberen
Wat is jou geheime recept?
Hoe oud is je zoontje eigenlijk?

Alvast bedankt

Hoi hoi,

Heeft ze nog nooit vast voedsel gegeten,of nu ineens niet?
Als het nu ineens niet is ,dan kan het gewoon een periode zijn.
Als ze het nog nooit heeft gelust heb ik wel een tip van hoe ik dat deed toen Armando voor het eerst vast voedsel leerde eten.

-Ik maakte zijn potje warm en mijn eigen eten stond klaar,gaf hem wat uit zijn potje ,maar legde ook boontjes neer op zijn eettafeltje.
Ik at dan zelf mijn boontjes en deed mmmm lekker ,en ging eigenlijk een beetje overdreven lekker die boontjes op eten.
Ik merkte dat hij er wel interesse in kreeg en afentoe ging er zowaar een stukje zijn mond in.
Na een tijdje legde ik van alles wat neer,beetje aardappel beetje groentes beetje vlees.
Misschien dat dat helpt.
Nou moet ik zeggen dat ik voor Armando meestal al zijn eten zelf maakte ,vanaf zijn eerste hapjes ,dus wie weet was hij de smaak van "gewoon" voedsel wel beter gewend.
Maar Armando eet nu dus zelf ,het geeft een hoop zooi,maar omdat hij het zelf mag doen eet hij,en ik mag wel helpen dus ik kom regelmatig met een lepel of vork tussendoor wat bijvoeren

Hoi mama 1982,

Mijn zoon is nu 14 maanden en ook heel beweeglijk. Hij weegt wel iets meer dan jouw dochtertje: zo rond de negen kilo. Als ik pasta maak voor hem doe ik daar altijd veel groente bij (courgette en paprika) en maak het smeuiig door er een lepel creme fraiche of wat roomkaas doorheen te doen, verder wat kaas en dan door de mixer.  
De tips van Supermerel komen trouwens overeen met de tips die ik kreeg op het consultatiebureau: aanbieden, zelf laten stuntelen en proberen af en toe een lepel te geven. Als ik pasta maak, hoef ik die stunts trouwens niet meer te doen: dan eet  hij zijn bord goed leeg. Maar ja,  ik vind dat hij ook andere dingen moet eten en dan accepteer  ik maar dat hij dan minder eet.
Eet jouw dochter trouwens brood? En zo niet: ik heb wel eens gehoord van kindjes die angst hebben om  vast voedsel door te slikken. En mocht je je zorgen  blijven maken, dan is het misschien fijn om met een expert te praten: CB / huisarts. Veel sterkte en ik hoor graag als er verandering komt in het eetpatroon van jouw kleine.

quote: moeder van J reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('21-05-2008 20:34:28'));

Hoi mama 1982,

Mijn zoon is nu 14 maanden en ook heel beweeglijk. Hij weegt wel iets meer dan jouw dochtertje: zo rond de negen kilo. Als ik pasta maak voor hem doe ik daar altijd veel groente bij (courgette en paprika) en maak het smeuiig door er een lepel creme fraiche of wat roomkaas doorheen te doen, verder wat kaas en dan door de mixer.  
De tips van Supermerel komen trouwens overeen met de tips die ik kreeg op het consultatiebureau: aanbieden, zelf laten stuntelen en proberen af en toe een lepel te geven. Als ik pasta maak, hoef ik die stunts trouwens niet meer te doen: dan eet  hij zijn bord goed leeg. Maar ja,  ik vind dat hij ook andere dingen moet eten en dan accepteer  ik maar dat hij dan minder eet.
Eet jouw dochter trouwens brood? En zo niet: ik heb wel eens gehoord van kindjes die angst hebben om  vast voedsel door te slikken. En mocht je je zorgen  blijven maken, dan is het misschien fijn om met een expert te praten: CB / huisarts. Veel sterkte en ik hoor graag als er verandering komt in het eetpatroon van jouw kleine.

Bedankt voor je reactie en  Supermerel trouwens ook
Nee brood eten doet ze ook niet  
Ik geef haar 2 keer per dag pap dit omdat ze  niet uit de fles/tuitbeker wil drinken  
Ze snapt niet hoe dit moet ze is  tot haar 10de maand  BV gewend
Ik ben vandaag bij de HA  geweest en ik ga volgende week met mijn meisje naar de kinderarts
Eens horen wat die te zeggen hebben  
Beter 1 keer te veel dan 1 keer te weinig
Het is voor het goede doel denken we dan maar

lastig he als je kind niet wil eten! ik weet er alles van! haha!
lianne wou eerst ook alleen 6 maand potjes....8 maand potjes wou ze niet en vers al helemaaaaal niet!!!

op den duur was het echt een strijd...dus dat was ik gauw zat...dus toen ben ik gaan denken nou..eet je niet,dan niet! en toen ging het zowaar beter! en nu(lianne is 1 jaar) eet ze het wel! ze krijgt nu aardappels en groente door mekaar heen geprakt met hele kleine stukjes vleesw erdoor!

lust je kindje ook geen kleine stukjes vlees? daar is lianne namelijk altijd al gek op geweest en ook stukjes aardappel.

succes ermee! groet marjolein

Terug
Bovenaan