Help! 17 wkn, ik val af en buik verdwijnt!!!

Hoi meiden,

Ik mag volgende week naar de verloskundige, had vandaag ook even gebeld maar ze denken dat er niks mis is maar maak me zorgen.

Ik hou sinds dat ik weet een  lijstje met mijn gewicht  bij om in het babyboek te doen.
 heb het lijstje ff overgenomen:

4wkn                83.5
5wkn                84.0
6wkn                85.5
7 wkn              86.5
8 wkn              86.5
9 wkn                  -  
10 wkn          88.9
11 wkn        -
12 wkn        -
13 wkn        -
14 wkn        -
15 wkn        85.5
16 wkn        -
17 wkn        83.5

Toen ik mijn schoonzus (is ook net bevallen)  lijstje liet zien vond ze ook al vreemd omdatje na de eerst 3 maanden meestal gaat aankomen

Nou zeg toch zelf is toch vreemd ik val af terwijl ik gewoon eet (niet gespuugd ofzo)
en ik paste met 10 wkn mijn eigen broeken al niet meer omdat ik gewoon echt een buik had maar nu wordt die buik ook steeds kleiner (was van me zelf niet echt smal maar ook niet echt dik).  En nu  vroeg mijn moeder gistern ook al waar ik mijn buik had gelaten (ze moest altijd beetje lachen om mijn buik want zo groot als mijn buik met 13 wkn  was was die van haar met 40 wkn)  Ben nu gewoon bang aan het worden dat er iets mis is maar mijn vk zei aan de telefoon dat ze gewoon hun weegschaal hanteren en dat er daarop niks te zien was vorige keer en dat ik gewoon volgende week moest komen, omdat je lichaam genoeg reserve's heeft (dat laatste wist ik ook wel).  maar mijn zorgen zijn toch niet weg.

Heeft iemand dit ook gehad?

groetjes simone

hoi hoi meid, (heb ff niet onthouden hoe je heet pff sorry, zwangerschapsdementie haha)

Ik zou me helemaal geen zorgen maken. Mijn verhaal is exact zo. De eerste weken vlogen de kilo's er aan (had ook reuze honger) Maar een baby buik konden (jij ook niet) toen helemaal nog niet hebben! Dat zijn gewoon puur darmen en opgezette ingewanden door de hormonen. De eerste 3 maanden hebben heel veel vrouwen dat. Je ziet ze een buik krijgen maar baby is het nog lang niet want dat begint nu pas te komen.

Ik ben nu 18 weken en 3 dagen en 2 kg afgevallen tov de eerste tijd haha...ik was juist blij want ik vond het veel te hard gaan! Ben er totaal niet ongerust over. Nu gaat de baby groeien en mn ingewanden zijn niet meer zo opgeblazen. Gelukkig!  

Meid, gewoon niet de hele tijd op die weegschaal, je draagt vocht mee ook, als het warm is weeg je zo een kilo zwaarder dan als het en regenachtige dag is. Gewoon lekker genieten van je zwangerschap en die babybuik gaat nu echt pas komen hoor.

Groetjes en liefs Peet

Hoihoi!

Ik ben het met petratjuh eens hoor!
Je buik kan niet dik zijn van het kindje als je nog zo kort zwanger bent.........zijn echt je darmen die opzetten enzo, onder invloed van je hormonen, en die hormonen die daar voor zorgen nemen rond de 12-13 weken weer af............
die kilo's tja, ik zou niet de hele tijd op de weegschaal gaan staan, het zegt namelijk helemaal niets...........waren die zwaardere weken niet tijdens die hitte? Volgens mij wel als ik het zo zie, dus dan zal er ook wel wat vocht mee spelen........

Ik zou me dus niet zo druk maken als ik jou was, het is vast nog allemaal helemaal goed.

Gr. Rimke
33+2 weken

Hoi!
Ook ik sluit me weer aan bij de dames... niks om je zorgen over te maken volgens mij.
Mijn buik werd ook eerst minder en toen weer meer. Dat idee heb ik sowieso steeds. Dat mijn buik eerst weer wat omhoog groeit en platter wordt om vervolgens ook weer naar voren te gaan.
De kilo's zullen inderdaad ook met vocht te maken hebben. Als je 's avonds zout gegeten hebt, bijvoorbeeld Chinees dan kun je 's ochtends ooit wel bijna 2 kilo zwaarder zijn dan de dag ervoor!
Wat je zus zegt over de kilo's klopt trouwens niet voor iedereen... ik was na 16 weken 8 kilo zwaarder en nu bij 24 weken is er slechts 1 kilo bij gekomen. Bij mijn eerste zwangerschap kwam ik ook het meest aan in de eerste 3 maanden. Laatst sprak ik zelfs iemand die was alles aangekomen in de eerste 20 weken en daarna niets meer. Je kunt er dus niets van zeggen.
Ik hoop voor jou dat je snel je kindje zult voelen trappelen. Dat is toch altijd wel een fijne gerust stelling iedere dag!!
Geniet nog van je zwangerschap!
Marieke

Terug
Bovenaan