Help! 19 en zwanger

beste vrouwen,

ik ben 19 jaar en weet nu ongeveer een week dat ik zwanger ben. Mijn vriend (22) was meteen blij en wil het heel graag. Ik nu ook maar ik vind t toch wel heel eng. ik ben 2-3 weken zwanger en weet totaal niet wat ik moet verwachten. ik ben ook doodsbang want voordat ik die test heb gedaan heb ik veel drugs gebruikt en alcohol gedronken. Die weken ervoor heb ik 1x cocaine gesnoven en zeker wel 5x xtc gebruikt. En daarbij ook enorm veel gedronken en gefeest. Zodra ik t wist ben ik er natuurlijk gelijk mee gekapt. Hoe groot is de kans dat dit al schade heeft opgeleverd?  ik ben bijvoorbeeld ook een roker en min vriend ook en ik heb enorm veel moeite met stoppen. Ik geef toe dat ik af en toe t niet kan weerstaan en tog maar een halve sigaret rook. En hebben jullie nog algemene tips voor mij? Ik weet echt helemaal niks over moeder worden/zijn.

Alvast bedankt, ik ben wanhopig :(

Saffron als je een positieve test heb ben je volgens mij min 3 a 4 weken zwanger. Het drugs en drankgebruik kan onmogelijk een positief effect hebben maar of het een negatief effect heeft is nu volgens mij niet te zeggen. Wat je het beste kunt doen is een verloskundige of je huisarts bellen en je verhaal doen. Zij kunnen uitleggen wat de mogelijke gevolgen zijn.

Dag meid,

Gefeliciteerd met je zwangerschap. Kan me voorstellen dat je heel onzeker van alles wordt. Bel even met je huisarts, leg de situatie uit en ga even op gesprek bij hem/haar. Zij kunnen het eea met je doornemen en bespreken. Daarna kun je evt. een verloskundige in de buurt benaderen maar je huisarts weet wat hoe je daar komt en welke hun adviseren.

Hij kan je ook adviseren rondom het roken.

Sterkte met dit begin & hopelijk kun je snel genieten.

Geen drugs of alcohol meer gebruiken.

Misschien kun je het ook met iemand uit je familie bespreken?

Liefs, K

Hee meis

ik heb vorig jaar hetzelfde mee gemaakt. Mijn tip blijf vooral rustig en ga foliumzuur met multivitamine slikken. Ook ik heb middele gebruikt en alcohol gedronken de dag voor de positieve test zelf. Er zijn best veel vrouwen wie dit is overkomen en een gezond kindje hebben. Probeer nu gewoon je best te doen kwa eten en drinken veel water fruit groente en probeer stress te vermijden. Heel veel succes de aankomende weken!

Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap.

Ik was zelf ook 19 toen ik een positievetest in mijn handen kreeg nu inmiddels 20 en 24 weken zwanger van mijn eerste kindje.

Die dingen kunnen natuurlijk nooit een positieve werking hebben. Maar het hoeft geen gevolgen te hebben als je er nu maar direct mee stopt! Ik zal multivitamine speciaal voor zwangere vrouwen slikken daar zit dan ook al foliumzuur in. Ik zelf gebruik mama compleet van Davitamon. Probeer zo gezond mogelijk te eten af en toe wat lekkers is niet erg. Drink geen caffeine. En probeer je zo min mogelijk te stressen want stres is niet goed voor jou maar al helemaal niet voor je baby! Te veel stres kan ook serieus gevolgen hebben voor het ongeboren kind. Zou je met iemand willen praten stuur mij gerust een berichtje! :) dan kunnen wij mama's to be elkaar misschien een beetje helpen

Saffron

aller eerst gefeliciteerd en wat knap dat je zo eerlijk bent!

op welke leeftijd dan ook blijft het spannend

mij ben zelf 29 en 19 w zanger van ons eerste kindje ...

dat je in het begin drugs hebt gebruikt terwijl je niet wist dat je zwanger bent kan geen kwaad dit betekend niet dat je het kan blijven doen maar dat snap je natuurlijk zelf ook wel...

wat wel belangrijk is is dat je zeker weet dat je er aan toe bent dat je genoeg hebt gefeest en dat je mocht het zo zijn jij alleen voor je baby kan zorgen..

heb je een inkomen heb je een beroep geleerd, heb je een huis ?! Dit zijn wel dingen die je nodig hebt om een goede toekomst op te bouwen voor jou kindje..

en over het roken ik was zelf ook een roker en ben inmiddels wel gestop ik had hier in het begin ook veel moeite mee als het echt niet lukt probeer dan zo min min mogenlijk te roken..

suc6 met alles

Terug
Bovenaan