Help! 3 weekjes baby huilt veel

<p>Hoi alle mama’s,</p><p>Ik ben iets meer dan 3 weken geleden bevallen van een zoon. Hij is laatste 2 dagen heel onrustig(veel huilen, zelfs bij ons houden huilt hij ook nog veel). Enig wat hij lekker vindt is bij ons op zijn buik slapen. Normaal gesproken huilt hij alleen wanneer zijn luier verschonen, na drinken valt hij al snel in slaap. Het is laatste 2 dagen dus echt niet zo. Hij blijft onrustig na flesje, gelijk huilen als wij hem op zijn eigen bedje zetten. Soms huilt hij ook wanneer hij bij ons is. Ik denk zelf dat hij misschien kraampjes heeft. Net bij cb wezen vragen, ze adviseert ons om hem niet gelijk te pakken wanneer hij huilt, dat wij om de 10 minuten naar hem toe gaan om te aaien en vervolgens weer weg te gaan. We hebben het maar geprobeerd, maar na 20 minuten huilt hij nog en heb ik hem toch maar uit de bed gehaald en nu is hij lekker aan het slapen. (Heeft hij wel nodig denk ik, hij was vanaf gisterenavond rond 11 uur al begonnen met steeds af en toe te huilen)</p><p>nu is mijn vraag aan jullie: wat kan ik het beste doen? Want volgens cb moeten wij hem gewoon laten huilen, anders krijg ik dalijk moeilijk als mijn man weer gaat werken. Maar ik twijfel zelf heel erg of het nou echt helpt om op hun manier te doen, mocht hij echt kraampjes heeft ipv gewoon huilen om aandacht te krijgen. Om hem constant bij me te houden is inderdaad ook weer lastig. Hebben jullie advies voor mij? </p><p>Ohja nog iets, hij heeft navelbreuk, zijn er mama’s die ervaring hebben? Kan dat erger worden of hij zoveel huilt? Of uitlopen tot liesbreuk omdat hij zovaak zit te huilen? </p><p>Alvast bedankt! </p>

Gefeliciteerd met de geboorte van je zoon. Wat vervelend dat hij zoveel huilt. 
Ik heb zelf een zoontje van 4 weken, en ook bij ons is het huilen flink toegenomen sinds week 2. Dat schijnt normaal te zijn. Ik ben het zelf niet eens met het cb en ik laat hem niet huilen. Wel is er een verschil tussen huilen en jengelen. Jengelen kan hij nodig hebben om in slaap te vallen en heeft hij vaak voldoende aan een aai of zijn speentje weer terug geven. Bij huilen pak ik hem altijd op. 
Mijn man ging ook na 2 weken weer aan het werk, en ja dat is inderdaad heel zwaar. Maar het is ook zwaar om op de gang te staan terwijl je baby huilt. Ondanks dat hij ook huilt als hij bij je is, voelt hij je aanwezigheid en troost. 
Vindt hij wandelen met de wagen fijn? Dan gewoon lekker de hele dag rondjes lopen. Bij de Hema verkopen ze regenhoezen voor een 10tje, paraplu mee en gaan.
Sterkte en ik hoop voor ons beide dat het snel beter gaat.

Met een navelbreuk heb ik geen ervaring.
Eventjes laten huilen kan best, maar zoals het cb zegt, elke 10 minuten erheen zou ik niet doen. 10 Minuten huilen vind ik al heel lang voor een kleine baby. Ik ben van mening dat je zo'n ukje echt nog niet kan verwennen   dus pak hem lekker op als jij dat wilt! 
Zo te lezen ben je tot nu toe gezegend geweest met een baby die erg weinig huilde. Dat hij nu wat meer gaat huilen, hoeft niet gelijk zorgwekkend te zijn. Het is nog maar de tweede dag dat hij onrustig is. Baby's zijn de eerste week/weken vaak rustiger en slapen dan nog heeeeel veel, maar op een bepaald moment wordt het slapen wat minder en het huilen erger.
En probeer een beetje een ritme te creeren, wakkertijd is op deze leeftijd 45-60 minuten dus hij hoeft niet van voeding tot voeding te slapen!
Rond de 6 weken hebben baby's een huilpiek en daarna neemt dat weer af. Mijn jongste dochter is 11 weken en huilt nu minder dan 4 weken terug, maar nu wil ze ineens niet meer uit zichzelf in slaap vallen, alleen maar op schoot... dus het is steeds wat!?
Maak je in ieder geval nog niet teveel zorgen en kijk het een weekje aan..Misschien heeft je kindje een sprongetje ofzo. En als het voor jou juist voelt om hem te pakken, gewoon doen! Een baby hoeft niet de hele dag in zn bed te liggen, ze willen juist veel knuffelen en bij je zijn!

Onze dochter is ook drie weken en huilt ook steeds meer. Ik geef nu infacol tegen de krampjes lijkt iets te werken. Het huilen schijnt vanaf zes weken minder te worden dus we zitten op de helft! Bij drie weken hebben ze ook een regeldag dus wie weet tref je die net.. 
hier is het ook al 3 avonden dramatisch met slapen. Ik laat er overigens ook niet krijsen alleen jengelen. Baby’s kun je nog niet verwennen:)

Niet zolang laten huilen hoor. Dat doe je pas als hij ouder is. Een paar minuutjes huilen is niet erg, soms hebben ze dat even nodig, maar zou hem lekker bij je nemen. Huilen om aandacht geloof ik nog niet op die leeftijd. 
Tot 4 maanden kun je hem nog niet verwennen en het bij je houden als hij huilt is voor hem ook goed voor de hechting met jullie. Op die leeftijd kan het vanalles zijn waarom hij huilt. Krampjes of prikkelverwerking. Z'n buikje masseren kan ook helpen als je denkt dat hij krampjes heeft. 

Misschien zit je kindje in het eerste sprongetje? Toen was het hier ook een paar dagen helemaal mis. Alleen rondlopen was goed, dus dat hebben we maar gedaan op de arm of in de draagdoek. Ik zou je kindje niet laten huilen. Op deze leeftijd snappen ze daar nog niks van. Uiteraard kan het zijn dat je kindjes een paar minuten huilt/jengelt voordat hij in slaap valt, dat is niet erg en je komt er snel genoeg achter of dat voor jouw kindje geldt.

Terug
Bovenaan