Help 4 wkn zwanger gyn zegt dat ie meer had moeten zien!!!

A

Anoniem

Guest
Goedemiddag Zwangeren mama's
Ik moest even kwijt ik ben er gisteren achter gekomen dat ik zwanger ben en vanwegemijn buiten baarmoelijke zwangerschappen moest ik vandaag gelijk komen op controle.
Ik naar het zieknhuis voor de controle bij de echo dame, maar die kon een heelklein zakje vinden.
Dus zei ze wacht maar ik haal effe de gyn er bij, hij kwam er bij weer inwendig gekeken en ja hoor ik zag het een heel klein zakje zwart stipje hihi.
Nu zei er gelijk achter aan reken er maar niet op dat je zwanger blijft, ik was nog maar ook nooit zo gekleineerd.Ik liep met een grote glimlach naar binnen en tranen in mijn ogen naar buiten.
Ja wat wil die nou zien ik ben 2 weken overtijd dus 2 weken echt zwanger dus totaal 4 weken.
En ik voel mij zo diep ongelukig ik ben zwanger en iederen vrouw heeft kans op een miskraam maar ik ben zwanger en het gaat prima en straks ben ik verder en dan is niks aan de hand en zie je wel veel meer want normaal ging ik pas bij 8 weken en ja dan zie je veel meer.
Ikmoest het effe kwijt.
Liefs Gina 30 maart uitgerekend.

Hoi Gina

jeetje, wat een botte *** zeg, die gyn!!!
Dat zeg je toch niet zo?!?!?!?!?!?

Ik duim voor je dat het goed gaat deze keer!!

Groetjes, Mickje

Hoi,

Niet echt netjes hoe de gynaecoloog reageert, moet je binnenkort nog terugkomen voor een nieuwe echo?

Je begint trouwens met tellen op de eerste dag van je laatste ongesteldheid. Een gemiddelde cyclus duurt 28 dagen, dus als jij zegt 2 weken overtijd te zijn, dan zou je nu ongeveer 6 weken zwanger moeten zijn. Nu kan het wel zijn dat je pas laat een eisprong hebt gehad en dus inderdaad korter zwanger bent.

Hopelijk is er de volgende keer wat meer te zien!

Groetjes Saskia

Jeetje meid, wat een *^$%* gyn!

Ik weet van mijn zwangerschappen het volgende. Ik ken een gyn en heb haar gevraagd toen ik wist dat ik zwanger was (4 weken + 4 dgn) of ze een echo wilde maken. Ze vertelde me direct dat het voor de 6 weken niet zinvol was, omdat je alleen de zwangerschapsring te zien krijgt, en nog geen hartje of kindje.

Ik ben met 6 weken precies bij haar geweest en toen zag je idd een zwangerschapsring (zwarte rondje)  met daarin een zwart stipje maar nog geen hartje (dus toch te vroeg een echo gemaakt) ze zei al kan best zijn dat als we morgen weer een echo maken we dus wel een hartje te zien krijgen, Er gebeurd met dit termijn zo ontzettend veel per dag! (aldus mijn gyn)
met 7 weken en een paar dagen weer bij haar geweest en toen zag je idd een "boontje" ons kindje dus en een hartje.

Onderstussen ben ik 38 + 4. Maak je nog niet te druk. Heb je nog een nieuwe datum meegekregen wanneer ze weer gaan kijken?? Zoals jij het omschrijft ben je volgens mij 6 weken.

toi toi toi meid!

hoi hoi,
ik kan me voorstellen dat je je zwaar #%$#% voelt. wat een stomme gyn zeg. er zitten er idd een aantal hele botte idioten tussen, maar gelukkig ook een paar hele goede.
ik moest wegens complicaties bij mijn 2lingzwangerschap voor controle naar de gyn in Leiden. toen bleek dat ik toch een ingreep nodig had, vertelde een van die  gyns me doodnormaal (alsof hij het over het weer had) dat ik misschien 1 of beide meisjes kwijt zou kunnen raken (inmiddels 24+ weken zwanger). bij mij rolden de tranen over mijn wangen en hij nam niet eens de tijd om rustig adem te halen tijdens het uitleggen van de ingreep die uitgevoerd zoud worden.

ik zou er gewoon lekker van blijven genieten en 4 weken is zoals je zegt idd erg vroeg dus voor hetzelfde geld heb je over een paar weken een supermooie echo van je humpie.

groetjes,
sara

Lieve Dames
Super voor jullie lieve en steundende berichtjes...
toen ik dus huilen in de auto zat nog ben bij het ziekenhuis heb nog gebeld naar de afd en gezegd dat ik dus nog nooit ben behandeld door zon eikel.
ik ben dus volgen de praktijk veloskundige 4 w en 5 dagen zwanger.
En die zegt ook je bent zwanger geniet er gewoon van en over 2 weken moet bij hun komen en dan hoop ik natuurlijk gewoon dat er al een hartje zit.
Ik laat mijn droom niet verpesten maa ik voelde echt zwaar klote effe zomaar gezegd.ja het is nogpril maar ja straks als ik 2 weken verder al weer ben zien we veel meer.
Bedankt lieve dames het doet mij erg goed julli berichtjes.
En ik ben 30maart uitgerekend.
liefs Gina

Hoi,

Wat vervelend zeg! Kan me je ongerustheid wel voorstellen!

Maar zei je gyn dat nu omdat hij meer had moeten zien voor de termijn van je zwangerschap of omdat 10 procent vand e zwangerschappen nu eenmaal eindigt in een miskraam?

Als hij meer had moeten zien, dan zal hij dat toch niet zomaar zeggen? Had je dan liever gehad dat hij niets had gezegd? Maar in ieder geval blijkt uit jouw reactie dat hij niet echt tactvol is geweest!

Sterkte ermee

Zelf heb ik een echo gehad na curettage waarop de gyn een naderende ongi zag.... 3 week later bleek ik echter bijna 8 week zwanger. Bij die eerste echo was ik dus al bijna 5 week zwanger en de gyn had dit dus niet gezien al heeft hij nooit letterlijk gezegd dat ik niet zwanger kon zijn.....

Dat er met 4/5 weken dus nog weinig tot niks te zien is lijkt me eigenlijk vrij logisch, hoe groot is het dan eigenlijk.... vind het wel een botte manier van praten van de gyn, het had allemaal best wat menselijker gekund. Er is een zw.schap te zien en tja hoe die af zal lopen dat kan toch niemand vantevoren voorspellen?! Neem haast aan dat je later nog een echo krijgt voor de exacte termijnbepaling? Hopelijk tref je dan een andere gyn .

groetjes,
Marije

Terug
Bovenaan