HELP 5 weken zwanger bloedverlies!!

<p>Dames,</p><p>Ik ben momenteel 5 weken en 2 dagen zwanger en ik gister had ik lichtroze vegen bij het afvegen. Vandaag heb ik echter heel veel bloedverlies tijdens het plassen... Ik heb geen buikpijn/steken/krampen maar iedere keer als ik ga plassen komt er heel veel bloed. Kunnen jullie aub jullie ervaringen delen als jullie dit ook hebben gehad, en heeft iemand toch nog goed nieuws. Ben zo bang dat het verkeerd afloopt, vind het persoonlijk niet normaal om zoveel bloed te zien. Als ik gewoon stil zit gebeurd er niets, al zit ik 2/3 uur op de bank. Mag pas over 1.5 week langs bij de verloskundige omdat ze dan pas iets kunnen vertellen erover... pff zo lang wachten snog om gek van te worden! Ik ben me ervan bewust dat het beide op kan gaan maar ik zou graag ervaringen willen horen :(</p><p> </p><p>Groetjes</p>

Ik heb met 5.5 week zwangerschap ook bloed verloren maar niet zoveel als jou. 1 keer een ochtend helderrood en de dag erna wat bruinig. Ook totaal geen buikkrampen helemaal niks nergens last van. Mijn verloskundige zei toen tegen mij dat als er geen buikkrampen en stolsels bij het bloed komen er nog geen reden tot paniek is. Ik ben toen een week later voor een vroege echo geweest en het zat er nog en het hartje klopte ook al. Nu 17 week zwanger. Ik hoop voor je op een goede uitkomst en dat het bloeden straks ophoud.

Hoi DaantjeSP,

Allereerst, gefeliciteerd! Wat goed dat alsnog alles in orde is :) Heb gelukkig geen buikkrampen en stolsels, maar dat bloeding bij ieder wcbezoekje maakt je zo onzeker! in de ochtend was het 5 a 6 druppels na het plassen, maar daarna werd het wel wat meer pff. ben benieuwd wat voor nieuws ik ga krijgen na mijn vroege echo... 

Hoi!!
Ik had rond 5,5 week ongeveer 5 dagen bloedverlies, de eerste dag roze afscheiding en de overige 4 dagen echt helderrood bloed. Niet extreem veel maar wel iedere keer wanneer ik naar het toilet ging.
Ik wist dat dit bij het stadium kon horen, maar als het jezelf overkomt is het tóch anders. Ik heb contact gehad met de verloskundige en die gaf hetzelfde aan, toen ik na 3 dagen nóg steeds last had van bloedverlies kon ik direct langskomen voor een vroege echo. Alles was gelukkig helemaal goed! Inmiddels 15 weken zwanger ?.
Hoop dat dit voor jou ook gewoon zo geldt. Wellicht kun je toch wat eerder komen.. vanaf 6 weken kunnen ze al controleren of het op de goede plek zit!

Misschien blaasontsteking? Zou voor geval dat ff wegbrengen na huisarts. Tijdens zwangerschap heb je vaak geen pijnklachten hiervan en je gaat meer bloed aanmaken dus dat kan het ook zijn

Hoi Wonderann,

Bedankt voor je reactie, wat goed dat het goed heeft uitgepakt!! Je hebt inderdaad precies een soortgelijk verhaal, fijn om iets positiefs te horen!:) Ik mag met 6 weken en 5 dagen langs straks dus nog even wachten. Hebben ze je nog een reden aangegeven waar het mee te maken had?

groetjes

hoi mamalovesthereboys,

Geen idee eigenlijk, moest vandaag wel wat vaker naar het toilet maar geen idee waar dat mee te maken had.. normaalgesproken heb ik nooit een blaasontsteking en heb verder (gelukkig) geen buikpijn of pijn tijdens een wcbezoek

groetjes

Ik heb tijdens de zwangerschap ook een blaasontsteking gehad, maar toen ineens geen klachten van de blaasontsteking, terwijl ik die buiten de zwangerschap wel altijd heel duidelijk heb als ik er een heb. Volgens mij zag ik alleen dat de urine wat meer troebel was dan normaal (omdat ik met moeders voor moeders meedeed viel me dat op). Voor de zekerheid laten onderzoeken, en tot mijn grote verbazing had ik toen een blaasontsteking.

Ik heb trouwens de laatste 2 zwangerschappen bloedverlies gehad, de laatste is geëindigd in een miskraam, en het resultaat van de zwangerschap ervoor ligt nu lekker te slapen in z'n bedje. ;) Beide keren had ik af en aan wat bloedverlies en soms kleine stolseltjes/sliertjes en geen pijn of krampen. (Tenminste, bij de miskraam uiteindelijk wel toen die ook echt ging doorzetten, en pas een uur of twee voordat ik het vruchtje daadwerkelijk verloor, maar toen was het vruchtje al zo'n 3-4 weken overleden en wist ik dat ook al een tijdje omdat de termijnecho niet goed was, terwijl de vroege echo (ivm eerdere bbz) dat wel was.)

Hopelijk is het bij jou gewoon iets anders dan een miskraam, succes met alle onzekerheid!

Terug
Bovenaan