HELP.....5 weken zwanger en zooooo onzeker......wie herkend dit????

A

Anoniem

Guest
Hey,

Ik ben nu 5 weken zwanger na het 9 maanden geprobeerd te hebben.
We zijn echt in de zevende hemel...
Maar ik ben zo bang dat het mis zal gaan...Je hoort dit namelijk zooooo vaak!!!
Heb er geen reden toe hoor want ik heb nog nergens last van, ja af en toe wat krampen in mijn buik maar geen bloedverlies erbij ofzo. Aan de ene kant denk ik als ik niets voel dat het ook niet goed is....
Toch heb ik de neiging om elke dag een test  te doen of ik nog wel zwanger ben....
Dinsdag heb ik een afspraak bij de dokter, maar ja, die kan er natuurlijk ook niet in kijken. Ik hoor dat je rond de 7/8 weken pas naar de verloskundige gaat voor een eerste afspraak.
Wie heeft dit ook??? Of ben ik nou de enige die zich zo ontzettend onzeker voelt...???

Alvast bedankt voor jullie reacties,

Groetjes, Mootje

Ten eerste gefeliciteerd met je zwangerschap!
Iedereen heeft wel eens onzekerheden. Niet alleen in het begin, maar ook later in de zwangerschap. En ieder lichaam reageert ook anders in het begin. Zo heb ik bijna nergens last van gehad en had ik ook niet in de gaten dat ik in verwachting was, mijn menstruatie was al onregelmatig en pas met 7 weken overtijd gaf de test aan dat ik zwanger was.

Probeer lekker te genieten van dat wondertje in je buik! En er zijn ook een heel veel zwangerschappen die wel goed verlopen. Probeer daar naar te kijken en niet na de miskramen.

Liefs Tineke 33w5d

hoi,

Nou je bent zeker niet de enige hoor! Ik ben nu 8 weken zwanger van ons eerste kindje en ZO ontzettend onzeker! Ik heb nergens last van. Misschien een heel klein beetje moe maar niet mega. Niet misselijk of wat dan ook. Merk wel dat mijn borsten groter/voller en harder zijn dus daar houd ik me dan maar aan vast dat ik echt wel zwanger ben. We mogen aanstaande dinsdag naar de vk. Dan zijn we dus 9 weken zwanger. En dan mogen we pas 24 december voor de eerste echo. Dan zijn we 12 weken zwanger. Dus afspraken precies volgens het boekje. Echt waardeloos vind ik want ik heb echt zoiets van...eerst zien ...dan geloven. Geloof gewoon nog steeds niet dat ik zwanger ben. Ondanks dat we 2 testen hebben gedaan en die gaven toch echt heel duidelijk aan. Maar goed ik lust gewoon alles, doe gewoon alles etc etc..... veel dames zeggen van, geniet nou maar en wees blij dat je geen kwaaltjes heb maar onzeker blijf ik!

Sterkte!

Hoi,

Ik herken het ook. Ben nu 9 weken en 6 dagen zwanger en ik heb ook nergens last van. Hooguit ook wat meer vermoeid en soms wat gevoelige borsten. Verder niks. Ik kan ook alles eten en ben niet misselijk. Ik moet volgende week naar de verloskundige en krijg volgende week ook een echo. Ik ben dan bijna 11 weken, maar ik zal ook blij zijn als alles goed is. Dan gaan we het ook vertellen aan de familie. Die weten het nu nog niet, alleen mijn moeder, want die had op een gegeven moment (al best snel) een vermoeden.  

X lis

hoi..
van harte met je zw.
ikzelf ben nu 5 weken zwanger..na een jaar geproberd te hebben. vorig jaar een bbz.gehad.waarbij 1 eileider verwijderd moest worden.dus de angst is er bij mij ook.de 18e moet ik bij de gyn.zijn en dan weet ik pas zeker dat het allemaal goed genesteld heeft..heb gelukkig nu nergens last van..behalve de buikpijntjes en gevoelige borsten..maar nog ff doorzetten en jezelf maar blijven geruststellen dat het goed zit..

succes xxx

hoi!

Van harte gefeliciteerd!!

Heel herkenbaar hoor! Ik was ook heel erg onzeker en nog.. ben nu 9w3d en ondanks dat ik al een goede echo heb gehad en ondanks dat ik me juist wel erg zwanger voel, ben ik ook zoo bang dat het er niet meer is, of dat het niet goed gaat.. De eerste 3 maanden zijn gewoon afwachten. Wat de vk tegen mij zei was als er 10 mensen staan dan gaat het er bij 1 mis, dus je hebt een veel grotere kans dat het goed gaat dan dat het misgaat. Daar denk ik dan maar steeds aan..

Heel veel succes en proberen te genieten!!

Groetjes Suza

hoi,

ik herken het, zelf ben ik bijna 8 weken in verwachting.
ook ik ben onzeker, ben ook ontzettend blij als het 11 december is dan mag ik weer naar het ziekenhuis voor een intake met de verloskundige. ook is een hoge bloeddruk gevaarlijk daar heb ik al sinds mn 18de last van.
toch hou ik me aan het idee vast dat mn borsten onzettend zeer doen, en mn buik is gevoelig. probeer te genieten!
ben blij als de 12 weken voorbij zij
groetjes wendy

Gefeliciteerd met je zwangerschap, ik ben zelf nu 6 weken en moet maandag voor het eerst naar de dokter.Ik vind het heel herkenbaar wat jij schrijft, ik heb tot nu toe nog niet echt veel last van kwaaltjes gehad, ben  iets vermoeider dan anders en wat pijnlijker borsten maar verdeer nog weinig          

Terug
Bovenaan