Help! 5 wk zwanger, opeens buikkramp en bruinverlies

goedemorgen dames,

ben momenteel 5 weken en 2 dagen zwanger. Sinds gisteravond last van enorm buikkramp en bruinverlies. Bruinverlies enkel pas bij het afvegen dus niks in mijn ondergoed of maandverband.

Ga straks de ziekenhuis bellen, ben namelijk met hulp van hun zwanger geworden. Alleen ben ik nu zo bang dat het mis is gegaan. Was na al die jaren eindelijk blij met een positief test en dan heb ik dit nu. Wie had ook bruinverlies en krampen maar liep toch goed af?
 
Ik heb bij alle zwangerschappen die goed gingen bruin bloedverlies gehad. Krampen in het begin zijn vaak van de innesteling.  Helaas één keer een miskraam gehad. Dat begon meteen met helder rood bloedverlies.  Ook in grote hoeveelheden.  Ik hoop dat het bij jou ook goed af zal lopen en dat het ziekenhuis je gerust kan stellen. Ik kan mij voorstellen dat het heel spannend is om af te wachten. Heel veel sterkte en hopelijk gaat het goed met jullie gewenste kleine wondertje.
 
Ik ben momenteel 25 weken zwanger. Heb tot ongeveer 20 weken telkens bruinbloed verlies gehad. Buikkrampen heb ik ook vaak gehad en nog steeds.

Hopelijk gaat het bij jou ook allemaal goed, wens je t beste!
 
@5940531 & @xxxanoniem; Bedankt voor jullie reacties en gedeelde ervaringen. Dit stelt mij toch weer wel een beetje gerust. Heb ondertussen gisteren ook het ziekenhuis gesproken en daar gaf ze aan dat zolang het geen helderbloed is het geen ramp is. ik moest het de komende dagen even aankijken, en stel dat de pijn echt heel erg aanhoudt, dan kan ik eventueel wel eerder langs. Na gisterochtend heb ik eigenlijk niet meer zo heel veel bruinverlies gehad. Nu echt heel klein beetje tijdens het afvegen nog steeds. Maja is toch wel even schrikken allemaal. Ik denk dat ik dit alles allemaal pas zal geloven als de eerste echo is geweest en dat er daar wat moois op te zien is. Tot die tijd blijft het toch nog even spannend.
 
Dankjewel lieve annamerie34. Dat hoop ik ook. Hier nog steeds om de zoveel minuten last van buikrampen. Soms uren helemaal niks, en dan weer opeens wel. Maja ik ga er maar vanuit dat dit er allemaal bij hoort en hoop op een mooie echo begin november.
 
Hi Saar,

Ja, dat is schrikken!! Heb het ook gehad met 6/7 weken. Bruinverlies bij het afvegen en mij werd hetzelfde verteld als bij jou: zolang het niet helder bloed is, hoef je je geen zorgen te maken. Bruin bloed is oud en waarschijnlijk van je innesteling of je lichaam die aan het opruimen is voor de baby. Bij mij duurde het 5 dagen. Ben nu 14 weken zwanger. Alles gaat prima en baby doet het super!

Enne, die buikkrampen heb ik al 10 weken. Mijn darmen zijn op hol geslagen ;-)

Succes! Hoop dat het bruinverlies snel overgaat bij je en je kan genieten van het wondertje in je buik.
 
Ik heb zelfs twee erge bloedingen (het stroomde over mn been) gehad rond de 4 en 5 weken..gynaecoloog was niet positief, maar ik voelde dat het nog goed zat.. Daarna nog paar keer bruin verlies gehad en nu sinds twee weken eigenlijk niet meer.. ben nu 9 weken..
 
Terug
Bovenaan