Help, 7 maanden en "vraagt" weer om nachtvoeding!

Hoi allemaal
Mijn zoontje is nu 7 maanden en sliep vanaf 4 maanden van 7 tot 7.
Sinds 2 weken wordt hij 's nachts wakker en begint te huilen.
Normaal geef ik dan zijn speentje en valt hij weer in slaap, maar nu begint hij onbedaarlijk te krijsen en het enige wat helpt is hem een fles geven.
(we hebben ook al een slokje water e.d. geprobeerd)
Als hij zijn fles op heeft valt hij als een blok in slaap en horen we hem niet meer.
Ik heb dus echt het idee dat hij honger heeft.(dacht eerst dat hij ons aan het uitproberen was)

Zijn er mensen die dit ook hebben meegemaakt en wat was jullie oplossing?
Misschien kan ik zijn schema een beetje aanpassen.
Zijn voedingsschema is nu:
7.30            200cc melk met 2 lepels bambix
11.30        1 boterham en 100cc melk
14.00        fruit
16.30        groente
19.00        fles 200cc met nutrix
alvast bedankt voor de reacties
groetjes marisca

Wat je zou kunnen proberen is na zijn groentehapje een toetje te geven. Bijvoorbeeld een danoontje. En dan gewoon een grote. Dit heeft bij een kennis van mij ook geholpen. En eventueel de laatste voeding iets later geven.

Succes!!

Hoi hoi!

Ik denk dat dit gewoon een periode is (sprongetje). Mijn zoontje van nu ruim 7 maanden heeft net ook een week achter de rug waarin hij wakker werd en de hele boel bij elkaar schreeuwde... niet meer te troosten! Ik heb hem echter nooit een extra voeding gegeven, want dan went hij hier misschien aan en dan ben je nog verder van huis. Hij slaapt nu weer gewoon door.

Succes!

Hoi mama uit Zoetermeer
Hoe heb je je zoontje dan toch stil gekregen?
Dat gekrijs van hem gaat door merg en been en ik heb het idee dat ik niet anders kan dan hem een extra voeding te geven om hem stil te krijgen, terwijl ik het wel met je eens ben dat hij er aan kan  wennen.
Normaal huilt hij helemaal niet snel en zeker ook niet veel, maar als hij honger heeft (ook overdag) dan gaat hij wel gillen.
Verder bedankt voor het steuntje in de rug dat het waarschijnlijk weer even een periode is en dat het weer snel over kan zijn.
groetjes Marisca

Hoi,

Toevallig moest ik vandaag naar de dokter omdat de arts van het CB dacht dat mijn zoontje last van z'n oren had en ons daarom misschien al ruim 1,5 week uit onze slaap houdt, want hier precies dezelfde problemen, wij hadden ook een mannetje dat altijd doorsliep, maar wat blijkt: kinderen rond de leeftijd van 7 maanden krijgen te maken met "angstdromen" hier raken ze zo van in paniek, dat ze beginnen te huilen, dus hij adviseerde een nachtlampje aan te doen en eventeel een radiootje zodat je beeb " leven" hoort.
Hij zei tegen mij, lekker je kindje troosten en laten blijken dat hij niet alleen is, het nadeel is wel dat het wel een aantal weken kan duren voordat hij hier over heen is.
Maar goed, ik was allang blij dat ik nu weet wat het is, de oren waren het dus niet want hij vond ze er goed uitzien.

Hoi Marisca,

Jeetje nou ik hoop voor je dat het even een perioodetje!!!! is. Want als je hem inderdaad   nu  s nachts een voeding gaat geven, gaat hij daar natuurlijk iedere nacht om vragen, want dat is wel gezellig ook voor hem. Ik vraag me toch af of dat honger kan zijn, want de nachten in het verleden had hij toch ook geen honger? maar ja wat dan he? moeilijk. Moeilijk om uit te vissen wat het dan kan zijn.Ik wens je  er in ieder geval succes mee en hoop dat hij vannacht alweer lekker doorslaapt.

Liza en Sem(9 mnd.)    

Hoi,

Ik ben zo'n moeder die 's nachts wel de fles geeft. Ik  probeer het  's  nachts eerst met de speen, dat duurt zo'n 5 a 10 minuten. Ik heb het geprobeerd met water en diksap maar dochterlief heeft gewoon honger. Het is 10 minuutjes werk en 's ochtends wordt ze heerlijk relaxed wakker en ligt dan zo een half uur te tutten in bed. Ik gaf eerst 150 cc en ga nu naar de 120 cc om zo langzaam af te bouwen. Maar mocht ze het toch nodig hebben, dan krijgt ze het van me. Succes.

Terug
Bovenaan