Help 8 weken sprong

hallo moeders!

ik heb een dochter van 9 weekjes oud nu en sinds vorige week na 2 nachten doorslapen van 10 tot 5 is mevrouw hartstikke onrustig snachts, komt overdag moeilijk in slaap en blijft de hele tijd onrustig. Ze is constant aan het wurmen in bed en net als ik de k dat ze weer rustig is gaat ze weer onrustig doen.

ik heb nu dus een dilemma.. Want savonds krijgt ze tussen 7 en 8 de fles.. Ze valt dan als een blok in slaap en krijg haar erg moeilijk wakker om 10 uur.. Plus dat de fles er maar half in gaat. Vervolgens wordt ze rond 2en al wat wakker en wurgt constant.. Ik geef haar de speen en aai over de bol en nog geen 3 kwartier later komt ze alweer lawaai maken en moet ik hetzelfde doen tot ong 5 uur en dan heeft ze de fles weer nodig. Een en al onrust en resultaat een oververmoeide baby overdag die hazenslaapjes pakt.

Ik had haar ook 1 keer laten liggen en toen kwam ze om half 1 terug voor de fles en dronk die helemaal leeg. En daarna ging ze weer slapen tot 5 uur en heb dat toen kunnen rekken tot 7.  Ik heb het idee dat ze meer rust heeft zo.

Wat moet ik nu doen? Komt dit door de sprong en moet ik volhouden of moet ik haar lekker laten liggen vanaf 7 uur? Mijn gevoel zegt het laatste maar ik lees overal over de "laatste fles" van 11 uur of 10 uur.

Ik wordt een beetje onzeker van al die verschillende methodes en verhalen en dacht ik vraag jet de moeders zelf nu.

hopelijk kinnen jullie mij een beetje doorslag geven want ik wil voor mijn dochter dat ze lekker happy is en niet steeds moe. Het ging zo mooi 1 week terug.
 
Waarom wakker maken voor een fles? Als ze honger heeft laat ze zich toch wel horen. Waarom een schema voor voeden? Waarom niet gewoon je baby eten geven wanneer deze er om vraagt? Mijn zoontje van haast 4 maanden heb ik van begin af aan gevoed op verzoek, nooit wakker gemaakt voor een voeding. Zijn planning aangehouden, nou is die wel heel gunstig uitgepakt. Vanaf dat hij 6 wkn was sliep hij zon 6us avonds en na +-8a9 wkn slaapt hij klokje rond. Maar het tijdstip van zijn "laatste" fles verschilt soms was dat al rond 18:30u en soms pas rond   21:30u. Nu heeft hij een heerlijk schema, rond 19;00u laatste fles en tussen 7:00 en 8:00 u wordt hij dan weer wakker.



Belangrijkste is denk ik dat je doet waar jij en je dochtertje je goed bij voelen!
 
Hartstikke bedankt voor je reactie!

Ja weet je hoe dat komt. De een Egt dit en de ander zegt dat en dan begin ik heel ergte twijfelen. Omdat bijna iedereen om me heen met kids van die leeftijd al doorslapers hebben. Natuurlijk gaan moeders het beste van hun kind vertellen maar ook daarvan denk ik dan waarom zij en die van mij niet.

maar inderdaad ik ga het gewoon op mijn manier doen en probeer me nergens meer van aan te trekken. Ik denk dat ik op hetzelfde als jou zoontje terecht kom en dat is natuurlijk helemaal super
 
Wij voeden op verzoek, vanaf het moment dat ze thuis is uit het ziekenhuis (ZH voedt op tijd)

Ze komt overdag om de 3/4 uur en als ze slaapt soms iets later. Snachts slaapt ze door na de laatste fles, dit is vaak tussen 20.00-22.00 en dan meldt ze zich rond 07.00, wij maken haar nooit wakker voor een fles.

Volg je gevoel, jij weet wat goed is voor je kind.

Heb je evt. al geprobeerd om iets meer voeding te geven bij de fles van 19.00? Als ze wakker wordt om 02.00, heeft ze dan niet gewoon honger? Als je haar dan een fles geeft, valt ze dan niet in slaap? Anders het CB vragen om hulp?
 
Hoi nail 89
<p style="text-align: left;">ik en gister inderdaad meer gegeven. In etappes en een half uur uitgestreken heeft ze 200cc aangemaakt opgedronken om acht uur en ze kwam om half twaalf alweer terug. Maar toen heeft ze 70 gedronken en ging van geen kant. Maar de speen accepteerde ze ook niet. Vervolgend om half 4 uur de fles gehad en toen om half acht weer. Na de fles valt ze wel makkelijk in slaap. Cb heeft niks zinnigs te zeggen... Ik ben nu gewoon op verzoek aan het voeden en ik zie wel waar het schip strand. Maar ik vond het zo vreemd dat ze nu opeens zoveel onrustiger is snachts terwijl ik weet dat ze wel door KAN slapen en nu niet meer.</p>
<p style="text-align: left;">Ik moet maar proberen door de zure appel heen te bijten en maar tegelijk met haar op bed gaan zodat ik wel genoeg slaap krijg.. Ik loop nu een beetje op eieren
 
Terug
Bovenaan