help a.u.b me dochter heeft dagen lang harde ontlasting

Ik zit met een drama hier en hoop dat iemand me kan helpen. Me dochter is bijna 3(3juni) en heeft al zeker 1 week keiharde ontlasting die als het er uit komt met veel moeite en pijn er keihard uitziet en voelt. Ik heb het een keer gezien toen het tegen haar anus binnen zat.. nou dames ik schrok me rot en viel bijna flauw.. haar anus was echt zo groot geworden. ik heb zo met haar te doen. en sinds die dag durft ze niet meer omdat het ook ontzettend veel pijn doet. ze is ook sindelijk aan e]het worden en ze vind het ook eng, maar ze deed het eerst altijd in haar onderbroekie wat ik geen probleem vond. dus denk niet dat het daar aan ligt. ik denk zelf dat het komt omdat ze gewoon zo bang is voor die pijn. ik heb lactulose stroop van de huisarts gehad en ook weer een klysma omdat het weer zo keihard was(ik ging met een beetje olijf olie naar binnne en voelde dat hij in de buurt was en weer keihard. maar de lactulose baat helaas niet ik moest 10 ml per dag gebruiken. en aangezien dat niet hielp moest ik 15 doen.. ik kreeg het gevoel dat ze teveel buikpijn daarvan kreeg en ging weer terug naar de 10. maar word nou zo gek van al die laxeer middellen ik bedoel dat kan toch nooit goed zijn?? helaas werkt dat nog steeds niet met die lactulose.

heeft iemand misschien een tip voor me ik hoop het zo.. ik heb zo te doen met me meisie ze rent door het hele huis te huilen en roept dan steeds mama help me mama help me.

ik zet dit bericht in meerdere rubrieken weet namelijk niet waar dit hoort.

groetjes karima
 
Hai,

Ik weet haar eet-gedrag natuurlijk niet, maar ik zou haar voorlopig alleen maar bruin brood geven en géén wit brood. Er zijn natuurlijk nog veel meer dingen te koop die laxerend zijn, anders dan alleen medicijnen via de huisarts. Ik zou ook terug gaan als die middelen niet werken. Gewoon doordrammen dat je iets anders wilt proberen.

Kijk eens op internet. Bij Google kun je 'laxerend' intikken en daar staat heel erg veel over vermeld. o.a. het eten van frambozen en veel ander fruit.

Sterkte met je kleine meid. Mogelijk kun je haar uitleggen dat ze een paar dagen lekker veel fruit mag eten zodat haar ontlasting wat dunner wordt?

Groet,

Anouk
 
Hoi, zielig he als zo'n kleintje daar moeite mee heeft. Ik heb dit ook gehad met mijn zoontje en ik heb hem dagenlang als drinken alleen maar water met Roosvice Laxo gegeven en van de huisarts kreeg ik op een gegeven moment zakjes Movicolon die je moest oplossen in water.

Een paar weken heeft hij iedere dag zo'n zakje gekregen en toen zijn ontlasting weer regelmatiger was ben ik dit poeder af gaan bouwen omdat zijn darmen ook weer zelf aan de slag moesten. Nu krijg hij af en toe nog een fles Roosvice Laxo en dit gaat prima.
 
Hoi Karima,

Wat een vervelend probleem voor je kleine meid!
Ik zou ook Roosvicee laxo geven en als ze die lust: pruimen (roosvicee laxo bevat ook pruimensap). Verder is het belangrijk dat ze genoeg  drinkt,  voeding met vezels eet en genoeg beweegt (maar dat doen die kleintjes meestal wel). Je kunt hierover inderdaad een hoop vinden op internet.
Als het ergste voorbij is, is het misschien ook een idee om haar buikje regelmatig te masseren (nu zal ze dat misschien juist vervelend vinden). Ik ben zelf geen masseur, maar het lijkt me misschien een idee als verstopping voor je dochter een steeds terugkerend probleem is.

Heel veel succes!!
Anne-Marie
 
Ik bedenk me ineens nog iets. Misschien helpt het om haar een zetpil paracetamol te geven (met een lage dosering). Niet vanwege de paracetamol, maar vanwege de vaseline waar de pil van is gemaakt. Dat gaat smelten in haar anus en maakt de anus glad. Mogelijk komt de ontlasting er dan sneller en met minder pijn uit. Dit is een tip die onze huisarts ons een keer heeft gegeven toen mijn zoontje als baby een keer een tijdje harde ontlasting had.

Nogmaals veel succes!
 
Hoi,

Mijn dochter van bijna 3 heeft hier ook regelmatig last van.
Bij haar helpt ontbijtkoek met rozijnen (bv Kapitein Koek) wel en inderdaad veel drinken.
Appelsap schijnt ook te helpen, maar dat drinkt ze niet.
Laatst was het een keer zo erg, dat ik naar de drogist ben gegaan voor een homeopatisch middel. Toen heb ik Kindicol van VSM gekocht. Speciaal voor kindjes met harde ontlasting. Bij Tessa ging het daarna beter. Ben nu weer gestopt, maar als het weer slechter gaat, dan begin ik er direct weer mee.
Misschien heb je er iets aan. Het is niet fijn om toe te kijken als je kind pijn heeft en je niks kunt doen.

Fanny
 
Hoi Karima,

Nog een tip om te proberen. Mijn dochtertje had het ook en bij haar heb ik olijfolie door haar pap gedaan. Gewoon elke keer een lepeltje. Dat had ik gehoord van iemand anders en dat hiep erg goed. Je kunt het natuurlijk ook door vla of iets dergelijks doen.
Succes ermee.
 
Terug
Bovenaan