help......aambeien!!

Hoi,

Ik ging net onder de douche en met afdrogen voelde ik ineens een bobbel bij mijn anus
(  sorry, lekker onderwerp weer, haha). Ik ben meteen met een spiegel gaan kijken, en inderdaad: er zit een flinke uitwendige aambei. Gelukkig is hij nog niet gaan bloeden, maar het jeukt wel en met zitten voel ik hem ook.

Ik heb helemaal geen last van een moeilijke stoelgang, dus ik snap eigenlijk ook niet hoe ik er aan kom.

Weet iemand of er iets aan te doen is? Moet ik ermee langs de huisarts gaan?

groetjes Sanneke (34 wkn & 1 dag)

als je zwanger bent ben je er gewoon vatbaar voor! als je maar even perst bij het poepen, dan kunnen ze snel ontstaan. word aangeraden om helemaal niet te persen, maar ja dat schiet natuurlijk niet op.

je kan bij iedere drogist of apotheek zalf halen, gewoon zonder recept, geloof dat het spertie zalf heet (ook goed voor wallen, zeggen ze!)

succes

groetjes dimka

hoi hoi
ik heb na mn bevalling opeens aambeien gekregen. geen lekker gevoel nee.
ik had zalf gehaald bij de kruitvat maar daar stond in dat je je huisarts moet raadplegen als je zwanger bent of borstvoeding geeft.
dus ik had de huisarts gebeld en die vertelde dat ik beter een zalfje van hem kan nemen omdat daar gelijk pijnstillers inzat.
als ik jou was zou ik dus gewoon even naar je ha bellen.
de naam is: vaseline lidocaine 3% creme.
het werkt fantastisch, na  2 dagen  waren ( had er 3) ze al bijna weg.
en ik kon gewoon zitten omdat die pijnstiller zijn werk deed.
echt een aanrader dus!

succes ermee.

liefs, do

Hoi,

Wat ook helpt is 'gewone'vaseline. Je weet wel die potten. Dus geen vaseline creme ofzo, maar die echte potten.
Daarmee "glijdt" alles beter haha. (over smerig gesproken)
Verder raad ik je vochtige toiletdoekjes aan na je stoelgang, ipv wc-papier.
Wc-papier schuurt meer, waardoor je t sneller openveegt.
Ik gebruik altijd vochtige toiletdoekjes met kamille erin. Edet heeft die, maar bij Jumbo kan je van eigen merk ook krijgen (is goedkoper)
Kamille verzacht t gelijk, waardoor de jeuk stukken minder is.

Sterkte ermee.

Liefs Reneke

34 + 6

Hey.

Wat een drama he, aambeien. Ik heb er, helaas, ook last van.
Het is een echte zwangerschapskwaal hoor.
Ik probeer, als het lukt....ligt er natuurlijk net aan waar je bent, zo snel mogelijk naar de wc te gaan zodra ik aandrang voel en veel vezelrijk voedsel te eten. Last van een moeilijke stoelgang heb ik hierdoor niet meer maar de aambeien willen nog niet erg weg.
Ik heb bij de drogist aambeienzalf gehaald, Theranal heet het.
Ik gebruik ook, vochtige toilet doekjes maar dan die voor kinderen. (vanwege onze dochter). Ze zijn lekker zacht en houd de billen lekker schoon.
Succes, ik hoop dat je er snel van af bent.

Groeten van Miena.
(29w en 3d van 2e wonder).

Terug
Bovenaan