help advies gevraagt!!!!

hoi hoi
ik heb een probleem en vreet me er helemaal over op,vandaar dat ik het hier maar neer zet omdat jullie ons niet kennen.
ik ben eerder getrouwd geweest en samen met hem heb ik 2 kinderen,nou heb ik er echt voor gevochten om een goed contact te hebben met mijn ex vanwege de kids.
ik heb veel dingen geslikt en me ingehouden omdat ik het dus fijn vondt dat het contact goed was vanwege de kids.
mijn huwelijk was niet goed,mijn ex was erg dominant en kleineerde me heel erg,hij heeft me geestelijk zeg maar erg beschadigt.ik ben 12 jaar bij hem geweest en nu zijn we al 8 jaar uit elkaar.ik ben opnieuw getrouwd met een hele lieve man die mijn twee oudste kids ook meteen als de zijne zagen.maar nu komt dus mijn probleem,mijn ex dringt zich ineens erg op bij mijn familie.hij gaat naar verjaardagen van m,n zussen zwagers en nichtjes toe,en laatst is een van mijn zussen getrouwd en kregen we een uur voor de avond bruiloft te horen dat hij ook kwam.ik ga nu s,middags naar de verjaardagen toe omdat ik geen zin heb om mijn ex tegen te komen.het contact was goed maar sinds hij met mijn familie omgaat is het een stuk minder.zijn vriendin haalt meestal de kids op en we maakten altijd een praatje en nu kijkt ze niet eens meer op of om ,blijft stom in de auto zitten en zwaait niet eens.
ik heb al gepraat met een van mijn zussen maar die zegt doodleuk dat ik het verleden moet vergeten.ik ben nu heel gelukkig hoor maar ben met sommige dingen nog erg onzeker door mijn huwelijk met hem.ligt het dan nu aan mij???zelfs op ouderjaarsavond zat hij samen met zijn vriendin bij mijn familie!!!ik kan er gewoon niet meer tegen en zit er sterk over te denken te kappen met de hele familie.wat zouden jullie doen?????
liefs sil

Hoi Sil,

wat naar allemaal voor je! Wat een vervelend dilemma, vooral om dat je kinderen er ook bij betrokken zijn. Heeft hij zelf geen familie meer?
Ik zou het echt niet weten, Sil. Ik kan je alleen maar zeggen, dat ik met je meevoel.

Sterkte! Marijon

hoi,

Als kind van gescheiden ouders, die het goed met elkaar kunnen vinden, en van wie de vader ook wel eens lang schoot bij de ouders van mijn moeder wil ik toch even reageren.

vind het namelijk wel vreemd dat je ex zo inburgerd bij je familie. Kan me voorstellen dat hij voornamelijk voor de kinderen ook wel een beetje contact houd met jou ouders. Maar dat hij er voor de rest nog helemaal bij hoort terwijl jij er zo veel moeite mee hebt vindt ik raar.

Hoe reageren je famillieleden eigenlijk als je ze zegt dat je je bij deze situatie niet prettig voelt?

Ik kan me ook voorstellen dat zijn vriendin hier niet gelukkig mee is, gezien haar reactie de laatste tijd als ze je kinderen ophaalt. Moet voor haar toch ook niet leuk zijn dat hij ineens zoveel tijd met zijn ex-schoonfamilie doorbrengt.

Wat vind je huidige partner/man er van? Misschien moet je er maar boven gaan staan. Als jullie samen zoiets hebben van hij doet maar. dan ben je gewoon beleefd genoeg om hem goede dag te zeggen en laat je hem verder lekker links liggen. (dat ik voormij natuurlijk makkelijker gezegd dan voor jou gedaan.)

Vreemde situatie hoor. Ik kan me voorstellen dat je hier erg mee zit. Ik wens je veel wijsheid en sterkte in deze situatie.

groetjes
Maple (Marielle)

Hoi ik herken je verhaal wel een beetje. Ik ben ook eerder getrouwd geweest(heeft slechts 1 jaar geduurd en gelukkig geen kinderen). Een van mijn zussen zat(jaren later)  bij hem in de kerk en zij hadden ook persoonlijk contact met hem en zijn nieuwe vrouw en kind. Zo lieten ze een keer foto's van hunzelf zien en staat daar ineens mijn ex en zijn kind op de foto. Allemaal verhalen over dat kind enzo. Nou daar had ik wel erg veel moeite mee. Toen mijn zus zelf een kleine kreeg en er een kraamfeest werd georganiseerd zou hij ook komen. Mijn ouders en een andere zus en haar man vonden het maar belachelijk. Zeker omdat ik daar ineens mee werd geconfronteerd. Zij zeiden dat wanneer hij zou komen, wij met z'n allen bij m'n andere zus in huis zouden gaan zitten.(ze wonen naast elkaar) Gelukkig kwam het niet zover, want ze kwamen niet.... Maar toch. Op dat moment begreep mijn zus het niet en vond zij ook dat ik het verleden maar naast me neer moest leggen en dat ze toch zeker zelf moesten weten met wie ze contact hadden. Ik denk dat het later wel beter is doorgedrongen, want daarna heb ik er nooit meer iets over gehoord.
Toen mijn ex net met die nieuwe vrouw had, is hij ook een keer doodleuk naar mijn ouders toegelopen in de kerk om haar voor te stellen. Nou ja zeg!

In elk geval, ik zou jouw familie er gewoon mee confronteren en zeggen dat jij je daar niet prettig bij voelt en vragen naar de reden waarom ze nu weer ineens contact hebben met jouw ex. Ik vind het persoonlijk geen gezonde situatie.

Nou ik hoop dat het snel weer over is deze vreemde situatie en tot die tijd is het misschien niet zo gek als jij je familie op zulke momenten een beetje negeert, misschien dat zij dan voelen wat je bedoelt.

Sterkte,

liefs Yvette

hey sil,

nou wat super *** voor je zeg!!
en helemaal omdat ik weet hoe gesteld je bent op je gezin en familie

mijn moeder zei ook van de week, nou ja ik vraag me eens af waneer ..... (mijn ex)
weer eens langs komt met de kinderen

ik had toen ook zo iets ja hallo..leuk als ik met mijn partner dan langskom.
heb er meteen duidelijk gemaakt dat ik het niet op prijs stel.

maar daar heb jij natuurlijk niks aan..want bij jou is het leed al geleden,
wat een super rotte situatie zeg!!
en wat sta je voor een rot keus..breken of niet met je fam!!
het is echt erg moeilijk en als buitenstaander je daar raad in te geven helemaal!!
jij kan je fam het beste!!

veel sterkte en suc6

liefs moon

lieve sil

jeetje wat een rot situatie is dit ik kan je ook niet echt advies geven denk ik
ik zelf ben ook getrouwd en met mijn man heb ik 3 kinderen me man heeft nog 1 zoon uit een eerder huwelijk en we hebben nog goed contact met haar en haar familie en zij met onze familie zij is ook weer getrouwd en we gaan samen dagjes uit bij elkaar verjaardagen en haar man werkt samen met mijn man zoals je begrijpt niet echt standaard dus bij ons hebben alle partijen hier vrede mee.
ik kan me voorstellen dat jij er erg veel moeite mee hebt en ik zou daarom er zeker een keer met je familie over praten en ze zeggen hoe vervelend jij dit vind en ald ze geen respect tonen voor jou gevoelens moet je misschien tijdelijk even afstand nemen zodat iedereen er goed over na kan denken
ik wens je veel succes
en vergeet niet je gezin is het belangrijste en jei mpoet een keuze maken waar jij en je gezin achter staan en dan maak je altijd de goede keuze

liefs angela

Terug
Bovenaan