Help, afleiding gezocht! het wordt een obsessie

A

Anoniem

Guest
hoi,

Ik heb een dochtertje van 18 maanden.   Bij haar was het na de vierde ronde raak. Ik weet nog dat we een beetje over enthousiast waren elke keer rond de eisprong. Ik moest op een gegeven moment echt niet meer aan sex denken. Maar ik kan me niet meer herinneren dat de maanden zo lang duurden of dat ik heel erg teleurgesteld was bij een negatieve test. Ik was zelfs erg verbaasd dat ik na 4 maanden dus ''al'' zwanger was.
Nu willen we voor een 2e gaan en we hadden besloten dat we geen haast hebben en dat we er niet al te bewsut mee bezig zouden zijn...nou het is echt een obsessie voor me aan het worden. Deze maand was nog maar de eerste ronde. Ik denk heel de dag aan niks anders dan zwanger worden. De dagen kruipen echt voorbij. Volgende week donderdag ongeveer is pas de volgende eisprong, ik weet gewoon niet hoe ik de dagen door moet komen!!!
ik denk dat het vooral komt omdat ik part-time werk en dus veel tijd heb om na te denken. Komende tijd moet ik gelukkig weer erg veel werken, dus heb ik veel meer afleiding!
En dan nog te bedenken dat ik er vanuit ga dat ik dus ook daadwerkelijk snel zwanger word! Ik snap nu een klein beetje hoe vreselijk het moet zijn als je minder makkelijk zwanger wordt!

groeten Elke

Heej Elke!
Ik ken je volgens mij nog van het najaar 2006-forum... Maargoed, hier eigenlijk precies hetzelfde verhaal!! Bij onze eerst in ronde 2 al zwanger. Toen TOTAAL niet mee bezig geweest. Dat haal ik nu dus al in. We zitten pas in de eerste ronde en - precies wat je schrijft - ik ben er de hele dag mee bezig. Echt niet normaal. En ik heb ook zo'n nuchtere vriend die vooral vindt dat we er niet teveel mee bezig moeten zijn. Zucht... het is ZO moeilijk. Ik werk ook part-time en op zo'n mooie dag als vandaag zie ik overal dikke buiken en wil ik ZO graag zwanger zijn!!! Hou mezelf maar voor dat het komt omdat we 'net zijn begonnen'.
groetjes,
Kipling

Ik voel met jullie mee. Ook wij hebben (net)  besloten dat we voor een tweede kindje gaan.

Probleem bij ons is dat ik nog niet ongesteld ben geweest ivm borstvoeding. Het is dus uberhaupt de vraag of en wanneer ik vruchtbaar ben. Wij hebben dus momenteel helemaal geen houvast.

Groetjes, Marisa

Dag elke,
Ik ben wendy en we hebben een zoon van bijna 3jr en we zijn ook bezig al 5 ronde,s.
Ik word ook soms gek van het wachten en het dromen over een nieuw wonder.
Een dikke buik weer lijkt me geweldig.
Ik wil graag met je af en toe kletsen over het gevoel of verdriet of frusties van het wachten.
Lijkt me gezellig!!!!!
Liefs Wendy  

hoi,

Wendy: ik zag dat je je reactie per ongeluk bij het topic van baby09 had geplaatst, ik dacht al wat een raar antwoord op dit topic en toen zag ik dat het aan mij gericht was!
het vervelende van dit forum is dat je een eenmaal geplaatst bericht niet meer kunt veranderen.

Kipling: inderdaad ik ben van het najaar 2006 forum. Maar daar is het tegenwoordig zo stil! De nieuwigheid van het moederschap is er natuurlijk een beetje van af. Ik vind het toch al knap dat we het zo lang vol hebben gehouden.

Elke

Hoi Elke,

Ik ben ook van het najaar 2006 forum, althans...daar heb ik een tijdje meegeschreven. Ik kan me je nog wel herinneren. Was jij niet diegene die op een gegeven moment zei niet zeker te zijn of er nog wel een tweede zou komen?
Leuk dat jullie gaan proberen zwanger te worden van een 2e!
Ik was al heel snel klaar voor een tweede. Mijn   zoontje is van november 2006. In   december  van  2007 besloten we weer voor het eggie te gaan en tsja....omdat we de 1e keer na 2 maanden zwanger waren hoopte ik een beetje dat het deze keer weer zo snel zou gaan. Was er dus ook heel erg mee bezig. Ovu tests, alle maandbladen over baby's kopen, jaloers kijken naar dikke buiken, dit zwanger worden forum. Het was de hele dag in mijn gedachten. De eerste maand deed ik ook meteen een test, 1 dag voor mijn NOD. Negatief! dat vond ik erg jammer en zag op tegen weer 30 lange dagen wachten...Onzin natuurlijk, sommige meiden zijn al meer dan een jaar bezig maar tot mijn schaamte was ik na 1 maand al ongeduldig.
Half januari had ik een positieve ovu test tijdens een weekendje weg in Duitsland. Twee weken later had ik een positieve zwangerschapstest en nu ben ik inmiddels bijna 16 weken zwanger!

Dus ondanks dat je er erg mee bezig bent kan je toch gewoon snel zwanger worden hoor. Een obsessie moet het niet worden maar het is best normaal dat het vaak in je gedachten is. Geniet maar een beetje van de voorpret want het gaat vast ook weer een 2e keer lukken! Ik duim in ieder geval voor je!

Liefs, Billie
Mama van Quinten 17 mnd en 15+4zwanger van nummer 2

hoi,

Daar ben ik weer. Ik moet zeggen dat de afgelopen dagen toch wel omgevlogen zijn .
Ik kan dus toch nog wel aan andere dingen denken.
Inderdaad was ik degene die heel erg bang was voor een tweede. Nog kan ik 's nachts wakker schieten door nachtmerries van mijn eerste bevalling.
Een vlugge even enge bevaling maar met een prima afloop.
Tijd heelt alle wonden zeggen ze en deels is dat ook zo en zo zie je maar weer. 1 1/2 jaar later wil ik toch echt een tweede!!
Ik hoop alleen niet dat ik gedurende mijn zwangerschap bang ga zijn voor de bevalling en de dagen erna. De eerste keer wist ik niet wat ik kon verwachten maar nu dus wel.
Anderzijds valt het dan nu misschien wel heel erg mee.
Afijn eerst maar eens zien zwanger te worden!

groeten Elke

Terug
Bovenaan