Help, al 9 dagen flinke diaree

Wie kan mij helpen aan een tip om heel erge diarree bij een baby van 4,5 maand te stoppen of minder te laten worden. We zijn inmiddels 3x bij een huisarts geweest en 1x was hij zelfs bijna uitgedroogt. We hebben hem er toen weer bovenop gekregen door elk half uur ors te geven ook 'snachts en elke 3 uur 200 cc voeding met half ors, maar de diaree blijft. gemidd. 12 tot 17 diarreeluiers op een dag. Dat is niet normaal meer en weer zegt de huisarts even aankijken, maar als hij maandag nog diarree heeft moet onze Enzo in het ziekenhuis worden opgenomen. Hij is verder niet ziek, maar wel erg afhankelijk van zijn  gewoontes en gezichten  anders raakt hij in paniek. Hij is ook al erg eenkennig.  Een ziekenhuis doet hem waarschijnlijk emotioneel meer kwaad dan goed.
WIE HEEFT ER EEN TIP OM DE DIARREE TE STOPPEN....

alvast bedankt,
groetjes van michelle
 
Hoi,

Zelf heb ik dit gelukkig nog niet bij de hand gehad, maar een vriendin van mij wel. Had ook van alles geprobeerd en zij kreeg toen een zeer onconventionele tip waar een heleboel mensen waarschijnlijk over zullen vallen: cola....
Zij heeft 2 dagen 2x per dag een beetje kindercola gegeven aan haar dochter en de diarree was over. Haar kindje was alleen al wel iets ouder, dus ik weet niet of het verstandig is om dit al bij 4,5 maand te proberen.

Krijgt hij trouwens als hapjes?
Rijpe banaan stopt namelijk ook (dus eentje die echt rijp is en niet nog tegen het groene aan, dat laxeert alleen maar meer)

Succes met je kleintje!
Marije
 
Hoi,
Mijn zoontje (61/2 maand) heeft nu ook al 4 dagen ontzettende diaree!!   Ook een virus.
Ik kan het gevoel van wanhoop wat je zult hebben. Maar meer dan ors en genoeg voeding geven kun je helaas niet doen.
Dat van die banaan klopt. Ook kun je proberen wat beschuit verkruimelen door een half
kopje joghurt. Heb ik vanmorgen ook gedaan. Weet nog niet of het helpt, maar onze
ha zei dat we het in ieder geval konden proberen. Woensdag moet het over zijn en anders moeten wij ook naar de dokter e.d.......
Ik heb dus helaas niet veel tips voor je maar wou toch even reageren.
Kinderen zijn best wel flexibel. Dat komt helemaal goed. En de verpleegsters en artsen
in het zh weten gelukkig wel wat ze doen.
Hopelijk komt het niet zover.
Groetjes en heel veel sterkte
Melanie
 
Hoi

Ja ind die cola dat is zeker waar. Mijn schoonmoeder komt van de antillen en zij moest ook altijd cola aan de kids geven als ze diaree hadden ze waren wel ouder maar het werkt dus wel. Ik gebruik ook altijd cola als ik diaree heb en voor ik het weet is het oevr. Maar 4,5 maand lijkt me wel erg jong. Succes ermee en laat je niet de hele tijd afwijzen hoor door de huisarts het kan nooit goed zijn zo lang diaree. succes

liefs linda
 
Het schoonzusje, van mijn zusje, haar zoontje (bijna 10 maanden) heeft dit laatst ook gehad en het bleek achteraf dat hij een keelontsteking had.
Bij hem was er geen sprake van uitdroging ofzo.

Maar als jullie het niet vertrouwen, ga dan aub naar de huisarts en laat je terplekke doorverwijzen naar het ziekenhuis.. Jij kent je kind beter dan de huisarts.

Groeten Angelique
 
Terug
Bovenaan