HELP! Al een week geen vast voedsel....Iemand tips??

Daniel is nu 8,5 mnd en hij heeft volgens mij last van tandjes... Hij kwijlt, trekt aan zijn oren, heeft enorme poepluiers en hij wil dus niet eten. Vorige week donderdag, wilde hij overdag helemaal niks. Aan het eind vd dag heeft hij toen wel een flesje sap leeg gedronken en 's avonds heeft hij goed aan de borst gedronken. Sinds vrijdag wil hij alleen nog maar drinken(borstvoeding en flesjes sap). We bieden wel telkens vast voedsel aan, maar meestal wil hij al bij voorbaat niet. Het enige wat hij neemt is een soepstengel en af en toe een hapje fruit of toetje. Gisteren dacht ik dat het wat beter ging, hij nam een broodkorst en heeft wat van mijn vis gegeten, maar 's middags fruit en 's avonds groente en toetje werden weer geweigerd. Vandaag zit hij helemaal niet lekker in zijn vel. Hij is lusteloos en hangt bij mij op schoot, wil de hele tijd zijn speentje en heeft moeite met in slaap komen. Hij krijgt chamodent tabletjes en 's avonds geef ik hem een zetpil(120 mg), maar het lijkt allemaal niet te helpen. Hij wil ook geen bijtring, kauwt wel op een tandenborstel.

Heeft iemand tips/ervaringen.....

hallo daniels mom,

Het verhaal wat jij beschrijft is hier heeeeel herkenbaar. Toen onze bob zijn eerste tandjes kreeg heeft hij bijna twee weken resoluut zijn eten geweigerd en alleen maar de fles gedronken. Ook nu hij de volgende tanden krijgt is hij weer minder gaan eten en wilt hij ook de tuitbeker niet echt meer. Wij gebruiken chamodent druppels en dat werkt ook heeeel goed. Weet wel een kindje pakt wat hij nodig heeft en zolang ze hun normale slaapritme s nachts aanhouden is er niks aan de hand en hoef je je geen zorgen te maken(maar ja dat is makelijker gezegd dan gedaan natuurlijk)

Een goed 'advies' is maak je geen zorgen het gaat weer over. jaja dacht ik de eerste keer dat zal wel maar het is wel mijn kind!!!! Maar uiteindelijk hadden ze wel gelijk... tot de volgende tanden komen......

Veel succes en strerkte ermee.

Groetjes inge mama van bob 2-09-2007

Hoi,

Wat vervelend zeg mijn jongste van 7,5mnd heeft in de afgelopen week tand 3,4 en 5 gkregen en de 6e komt nu ook! dus hier ook wat pijntjes!
Wat je omschrijft is normaal alleen erg lastig!
Die soepstengel die wel wil is omdat dat hard is daar bijt hij de pijn op weg!
Als hij even geen vaste voeding wil is dat niet zo erg,
Zolang hij genoeg bv binnen krijgt en ander vocht is dat geen probleem, je kunt hem natuurlijk wel wat extra bv geven.
Geef  overdag ook maar een paracetamol als hij last heeft, zolang je aan de voorgeschreven hoeveelheid houd is dat geen probleem, wel zou ik als dit langer dan 3dgn duurd toch even naar de ha gaan zodat  hij je kindje even kan nakijken en wat advies kan geven, je kunt beter een keer te veel gaan met die kleintjes, misschien heeft hij ook wel een griepje ofzo!!

Veel succes in ieder geval Gr MJ

ps: je kunt wel fuit pureren en daar een ijsje van maken dan is dat lekker koud voor zijn tandje en krijgt hij wat extra vitamines binnen(kan ook met groenten is alleen wat minder zoet!)  

Terug
Bovenaan