Help! Alcohol gedronken in week 4/5

Dames,

Zit met een probleem en heb jullie hulp nodig.
Ik heb nog flink alcohol gedronken toen ik erachter kwam dat ik zwanger was. 2 dagen in week 4 en eerste 2 dagen van week 5. Dit kwam door negatieve testen. Had vroege testen gebruikt dus dacht t is dus toch niet raak. Pas in week 5, 5e dag testte ik positief tot mijn schrik. Dus na 4 weken, 5 dagen. Heb gedronken laatste keer met 4 weken+ 2 dagen.

Nou lees ik dat in week 4 alcohol al schade kan toebrengen aan t kind. Klopt dit?

hoi Paulina,
ik snap je bezorgdheid, maar de eerste 4 weken doet je baby het voornamelijk op zijn eigen reserves en kan dit nog niet heel veel kwaad.. Ik neem aan dat je het nu niet meer doet.
ik wist ook pas met 5 weken dat ik zwanger was/ben en in de weken/jaren daarvoor rookte ik elke dag minimaal 2 joints als het niet meer was en ik hou ook wel van een wijntje. 
sinds zondag weet ik dat ik zwanger ben en ook meteen ermee opgehouden. Er wordt ook niet meer gerookt als ik in de kamer ben zeg maar. 
je maakt je natuurlijk zorgen maar er zijn ook gevallen waarbij vrouwen pas na maanden weten dat ze zwanger zijn en gewoon flink hebben gedronken en er niks mis is met de baby. Je bent er vroeg bij en vanaf nu kan je het alleen maar beter doen toch??

Ik begreep van mijn verloskundige dat je tot week 6 nog geen bloedband hebt met je kindje (geen navelstreng) en kan het dus weinig kwaad. Maar dat is dus wat ik me heb laten vertellen. 

Terug
Bovenaan