Help alleen rare reacties

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal

Ik ben pas bevallen van een zoontje
en heb ontzettend veel zin om voor een 2de (en laatste) kindje te gaan
Als mijn man en ik dat tegen mensen vertellen krijgen we hele rare reacties

Je weet niet waar je aan begint
Beetje vlug vind je zelf niet
De ene   moet eerst lopen voordat je aan een tweede begint

Daarom twijfelen we nog heel erg
Wat vinden jullie van de reacties en hoe lang is wel 'normaal'

liefs Wilma

Volg jullie eigen gevoel! Niets is 'normaal' hoor. Het is gewoon heel persoonlijk hoe lang je wilt wachten. De een wil zo snel mogelijk na de geboorte voor de volgende 'gaan' en de ander wacht liever iets langer.

Wij hebben er voor gekozen om na de geboorte van ons zoonte (nu 3 jaar geleden) iets langer te wachten en dat heeft voor- en nadelen. Net zo goed als wanneer je twee kindjes krijgt snel na elkaar krjgt, dat kan ook voor- en nadelen hebben.

Wel   heb ik gehoord dat het lichamelijk, dus voor de vrouw, beter kan zijn om minimaal 9   maanden te wachten voordat je weer zwanger wordt. Ze zeggen toch wel eens 9 maanden op, 9 maanden af. Ik ben het daar wel een beetje mee eens. Voordat ik weer goed in mijn vel zat na de geboorte van ons zoontje, nou dat duurde echt wel een heeeeele tijd. Maar dat hoeft bij jou niet zo te zijn.

Dus volg vooral je eigen hart

Als je toch al weet dat je een tweede wilt, waarom zou je dan moeten wachten. Weet jij hoe lang het duurt voor je weer zwanger bent. Door de mogelijkheid te kunnen uitstellen lijkt het wel alsof veel mensen denken dat je een kindje kunt plannen.

Ik ben nu zwanger van mijn eertse en heb nu  al met mijn man afgesproken dat we een tweede in elk geval niet bewust gaan tegenhouden.

Fysiek gezien zou ik ook zeggen dat het misschien een idee is om 9 maanden af te wachten. Maar je moet je absoluut niet storen aan mij of iemand anders die het beter denkt te weten. Die beslissing is aan jullie.

Sterkte meid!

Groetjes, Marisa

ach laat ze maar kletsen!!!! jullie moeten doen wat je zelf wil!!!!   vindt ik groetjes springkikkertje

Terug
Bovenaan