help altijd een regelmatige cyclus nu ineens een onreglmatig cyclus

Hallo allemaal

Even een vraagje...
Ik heb altijd een cyclus van 28 dagen gehad en nu ben ik sinds 3 maanden zeer onregelmatig . Ik heb nu al 2 keer een cyclus van  32 dagen gehad en afgelopen maand een cyclus van 27 dagen  ...

Wie wat dit is want ik ben de draad kwijt en ik weet nu niet meer wanneer ik vruchtbaar ben . Omdat ik altijd een regelmatige cyclus heb gehad van 28 dagen en dus wist dat ik ongeveer rond de 14 dag het vruchtbaarste was ... Maar nu ik in eens heel onreglmatig ben weet ik niet meer waar ik aan toe ben en wanneer ik vruchtbaar ben ... wie kan me helpen of heeft dit probleem ook of gehad ..

Want het is wel heel moeilijk om zwanger te worden zo.....

groetjes

Esther

Hoi Ester,

Mijn cyclus is ook niet helemaal regelmatig. Het ligt tussen de 30 en 34 dagen.
Als ik jou was zou ik uitgaan van 14 dagen.   Omdat dit de kortste cyclus is, en dan tot dag 18 of 19 om de dag klussen. Ik denk dat je gewoon wat langer moet doorgaan met klussen. Want korter al 14 dagen kan volgens mij bijna niet.
Ik weet niet of jij je eisprong kan voelen? OF dat je rond je ei slijm hebt? Anders kun je dat ook misschien eens in de gaten houden?

Succes ermee! Wanneer is ongeveer je volgende ei?

Liefs,
Heartje

Hallo Esther,

Ten eerste valt jouw cyclus onder "regelmatig" en is volkomen normaal volgens het ziekenhuis. Mijn cyclus varieert van 25 - 29 dagen. Ik ben in het ziekenhuis geweest (niet daarom hoor) en dit kwam ook even ter sprake. Er zijn meiden die een ECHT onregelmatige cyclus hebben die varieert tussen de 30 en 50 of meer dagen. dat is pas echt lastig.
Ik had ooit ook een cyclus van 28 dagen, dat is dus bij mij ook veranderd. Maar ik ben wel blij dat ik zo'n "regelmatige" cyclus heb.

Ten tweede, als je wilt weten wanneer je vruchtbare dagen zijn, koop dan ovulatietesten. In de winkel zijn ze heel duur, maar via internet: www.sensitest.nl kun je ze veeel goedkoper bestellen. En deze testen werken prima.
Als je vanaf het moment dat er een tweede streepje verschijnt gaat klussen t/m de dag dat het 2e streepje helemaal weg is, dan zit je ook goed. In de bijlsuiter staat dat je op de dag van een positieve ovu-test moet klussen en de dag erna. Maar wil je er zeker van zijn dat je goed zit, begin dan al eerder met klussen en stop pas als het 2e streepje weg is. Wat je ook kunt doen is gaan temperaturen. Hier kun je op www.babybrabbel.nl veel info over lezen. Dan kun je achteraf zien wanneer je eisprong is geweest.

Dus geen paniek!

Ik hoop dat je er wat aan hebt, veel succes!

Groetjes Hopey

Hoi hoi,

Toen ik getsopt was met de pil was het eerst ook een paar keer 28 dagen en daarna weer 25 dagen en een keer 22 dagen en 24 dagen maar nooit langer als 28 dagen ik vond het zelf nog best regelmatig. Maar ik zou als ik jou was de gewone tijd aan houden.

Wens je veel succes met zwanger worden.

Liefs Fruit Girl 34 wk ( Augustus forum )

Hoi Hoi,

Mijn cyclus varieert ook van 25 tot 32 dagen, het is erg frustrerend maar ik ga er altijd maar vanuit dat mijn NOD op dag 33 is.
En wat betreft het klussen hou ik gewoon alle cyclussen aan, dus wij klussen veel! hahaha.

succes

x karin

quote: Hopey reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('06-07-2007 12:32:17'));

Ten eerste valt jouw cyclus onder "regelmatig" en is volkomen normaal volgens het ziekenhuis. Mijn cyclus varieert van 25 - 29 dagen. Ik ben in het ziekenhuis geweest (niet daarom hoor) en dit kwam ook even ter sprake. Er zijn meiden die een ECHT onregelmatige cyclus hebben die varieert tussen de 30 en 50 of meer dagen. dat is pas echt lastig.

Dit stukje wilde ik even naar voren brengen, want volgens mij is jou cyclus idd nog helemaal niet zo onregelmatig
Je zit tussen de 27 en 32 dagen en dat is een verschil van net 5 dagen!
De tip om te tempen en om ovutesten te gebruiken zijn erg handig om de juiste klusdagen te "vinden" binnen je cyclus, ook kun je natuurlijk je slijm in de gaten houden.
Ik wil je met mijn berichtje niet "aanvallen" hoor
Weet alleen hoe het is om echt een onregelmatige cyclus te hebben (mijn cyclussen  zitten tussen de 30  en 98! dagen).
Om gek van te worden dat wachten op die duivels en al die negatieve testen

Nee, dan heb jij nog niet te klagen wat betreft de duur van je cyclussen ...

Iig heel veel succes met het vinden van je vruchtbare dagen

Toevallig heb ik de huisarts een paar weken geleden ook gevraagd wanneer je  een cyclus regelmatig kan noemen.
Zijn antwoord: er zijn maar weinig vrouwen die op de dag af regelmatig zijn.
Het is afhankelijk van zoveel factoren, dus het is heel normaal dat het per cyclus een dag of wat verschilt.

Sinds ik met de pil gestopt ben (oktober 2006)  varieerd mijn cyclus tussen de 29 en 35 dagen.
Regelmatig dus!

Groetjes Mickey

Terug
Bovenaan