HELP!! Angst voor gynaecologisch onderzoek

<p>Donderdag 29 maart moet ik voor het eerst naar de gynaecoloog. Ben na gebruik van de prikpil al bijna anderhalf jaar niet ongesteld geweest. </p><p>Ik heb al gebeld, maar ze kunnen mij niet vertellen wat het onderzoek inhoud. Het enige wat ze weten dat ze onderzoek gaan doen naar het langdurig uitblijven van mijn menstruatie. Ik zou zo graag willen weten wat er gaat gebeuren? Heeft iemand ervaring? </p>

Dat lijkt mij ook! Eerst gaan ze met je praten om te kijken hoe en wat. Daarna zullen ze waarschijnlijk gaan kijken met een in- of uitwendige echo, niks ernstig. Mochten ze verder onderzoeken willen gaan doen dan wordt je daar van te voren goed over ingelicht en vaak wordt daar een vervolg afspraak voor gemaakt. Maar voor deze eerste afspraak hoef je geen angst te hebben! Succes! ( dit zijn mijn ervaringen met de gyn) 

Inderdaad, ze maken hooguit een inwendige echo en dat is geheel pijnloos. Enige nadeel is dat je jezelf even over die gêne heen moet zetten, maar uit ervaring (denk dat ik er wel 50 gehad heb ?) kan ik je vertellen dat dit echt niet lang duurt. 
Mochten hier afwijkende dingen uit komen dan zullen ze dan pas met je bespreken wat er verder gaat gebeuren. Maar ik zou me vooralsnog geen zorgen maken.
Veel succes. Xx

Kom net terug van de gynaecoloog. Omdat ik de prikpil heb gehad heb ik te dun baarmoederslijmvlies en daardoor wordt ik niet ongesteld. Heb een echo gehad daarop was verder niks verontrustends te zien. Eierstokken zagen er ook goed uit. Alleen dus die slijmwand die te weinig slijm bevat. Nu moet ik 3 weken de pil slikken en daarna stoppen. Kijken of de boel op gang komt en dan moet ik over 5 week terug naar de gynaecoloog om weer een echo te doen en te kijken of er meer slijm is. Ook moest ik bloed prikken op verschillende hormoonwaardes, als ik terug kom voor de vervolg afspraak krijg ik daar uitslag van

Terug
Bovenaan