help!! 's nachts klaarwakker

Hallo

Mijn dochter is nu ruim 13 mnd, maar vanaf de geboorte altijd al slecht geslapen.   Ik moest er 's nachts 2 keer uit om een speentje te geven maar dan sliep ze gelijk verder.
Maar sinds een mnd ligt ze 's nachts ruim 2 uur wakker. Gewoon te kletsen en te spelen of en toe een beetje te huilen. Maar meestal is ze aan het spelen na anderhalf uurtje begint ze met zeuren en uiteindelijk te huilen. Denk dat ze de slaap niet meer krijgt te pakken. Maar het is zeer vermoeiend voor ons. Herkend iemand dit en heeft er iemand tips.
Ik ga er meestal 1 keer naar toe leg haar goed geef speen en knuffeltje en loop weg. Houd het heel kort en zeg niks. Dus ik maak het niet leuk voor haar.
En op het laatst als ze begint te huilen ga ik naar een kwartier huilen naar haar toe en dan gaat ze weer slapen tot de volgende morgen. Maar ze slaapt niet langer omdat ze lang wakker ligt 's nachts. Ook word ze op verschillende tijden wakker. De ene keer om 1 uur andere keer weer om 4 uur.

Tips zijn zeer welkom!!!

Alvast bedankt

Groetjes gienie
 
slaapt ze overdag nog erg veel misschien zou je dat wat korter kunnen maken als ze bv nog twee keer slaapt evt overgaan naar een keer deden we bij onze dochter toen ook en vanaf die   tijd sliep ze veel beter.
 
sinds een mnd slaapt ze juist nog maar een keer. Ze slaapt verschillend de ene keer 2 uur de andere keer anderhalf uur. dus ze slaapt niet zo heel veel overdag
 
Hoiii,

Ik had dit ook met mijn zoontje op die leeftijd; en ik hoor het echt veel meer, ook op dit forum. Het schijnt een periode te zijn waarin dit nu eenmaal gebeurd. Ik denk dat je het wel goed aanpakt trouwens, door het niet echt gezellig te maken.  Krijgt je kindje misschien tandjes? Of heeft ze drukke dagen waarop veel gebeurd? Dat schijnen ze nl. 's nachts allemaal te verwerken. Mijn boodschap aan jou is in ieder geval: HET GAAT WEER OVER! Ons mannetje ging na een paar weken zo maar weer doorslapen.
Sterkte ermee!
Groetjes,
Line
 
Zou het toeval zijn dat ze 's nachts slechter is gaan slapen sinds ze overdag minder is gaan slapen? Of zou het met elkaar te maken kunnen hebben?

Als een kindje overdag goed slaapt, kan het 's nachts ook beter slapen. Als ze overdag niet genoeg/goed heeft geslapen, kan dat 's nachts problemen veroorzaken doordat ze eigenlijk te moe is geworden en daardoor minder goed in slaap valt en een slechter slaappatroon krijgt 's nachts (= vaak wakker).

Kun je proberen haar toch weer twee keer op een dag te laten slapen? Of misschien moet ze gewoon vroeger naar bed nu ze overdag een slaapje minder heeft?

Groetjes,
Helena
 
Terug
Bovenaan