Help; autostoeltjes

Ik ben erg benieuwd hoe andere ouders dit doen. Mijn dochter is ruim 2.5 jaar oud en met moeite 13 kilo. Mijn zoon is bijna tien maanden. Hij moet dus een dezer dagen uit de maxi cosi naar het volgende stoeltje; die van zijn zus dus. Zij zou dan door moeten naar een volgend stoeltje... maar die zijn eigenlijk vanaf 3.5 of 15 kilo.
Vanwege ons werk hebben we twee auto's en dus ook twee nieuwe stoeltjes nodig. Ik vind het nogal wat om voor een klein jaar 2 stoeltjes te kopen. Hoewel er ook bij staat dat het tot 18 kilo is en dat is ze voorlopig niet.
Ik ben vandaag bij de halfords geweest en deze adviseerde om niet te snel naar een volgende categorie te gaan ivm haar gewicht. Volgende stoeltjes werken met de gewone gordel en deze reageert pas goed bij 15 kilo.
Hoe doen andere ouders dit???
 
Had in je andere topic ook gereageerd, maar bedacht ineens dat je ook 1 grotere stoel kan kopen en dan voor de lange ritten de stoel uit de auto die thuisblijft halen. Zodat voor langere ritten beiden in dezelfde maat stoel zitten.... Tegen de tijd dat ze dan groter is kan je voor beide auto's een grotere stoel kopen en zit je zoontje in beide auto's in de middelste stoel. Haha, wat een gedoe zeg!
 
Misschien is er iemand in de buurt die zo'n stoel tijdelijk aan je wil uitlenen. Of ,zoals bij ons het geval was, hebben opa en oma een stoel die jij dan ter overbrugging even gebruikt. Als zij hem dan nodig hebben dan hoef je m maar over te zetten.
Ga niet te snel over naar een grotere stoel. Als er iets gebeurd (Je weet het nooit) dan heb je er altijd spijt van!
 
Ja,, dat is lastig! Onze dochter is vrij lang en kwam op een gegeven moment met haar hoofdje boven de hoofdsteun uit, dat was voor ons het moment om een andere stoel te kopen. Ze heeft in de andere gezeten tot ze 3 jaar was. Je hebt volgens mij ook grotere stoelen die je lang kunt gebruiken. Het merk weet ik niet precies, een soort racemerk.
Een 2e handsstoel zou ik niet snel kopen, behalve van iemand die je kent zodat je weet wat ermee is gebeurd.

Veel succes!
 
wij vonden het ook zonde om voor een korte tijd een autostoeltje bij te kopen en hebben nu voor de oudste een stoeltje gekocht die geschikt is van 9 kg tot 36 kg. In het begin gebruik je de 5 puntsgordel en later haal je die eruit en wordt het een stoelverhoger waar ze met de gewone autogordel in vastzitten. Er zijn verschillende merken oa Britax Romer: evolva 1-2-3 (op de site van babyWalz staan er meer)
 
Terug
Bovenaan