Help, (avond)ritme voor baby 5,5 maand?

Hallo lieve ouders, graag ontvang ik jullie advies over mijn dochtertje.

Ik heb een dochter van 5,5 maand en een zoontje van 2 jaar. Zij is een moeilijke slaper en moet enorm geholpen worden met opnieuw in slaap komen (wiegen, voeden). Overdag is dit nog wel te doen en meestal is zij overdag ook nog wel goed (halfwakker) weg te leggen in bed. Soms koppelt ze nu ook in de middag meerdere slaapjes.
Meestal doet ze 1 slaapje in de ochtend en slaapt zij 1, 2 soms 3 slaapjes in de middag. In de namiddag (zo tegen half 5) doet ze nog een klein slaapje. We proberen er erg op te letten dat er een ritme in komt..

De avonden zijn echter al bijna 2 maanden een ramp. Rond 7, half 8 ligt ze er in en slaapt ze een half uur. Ze is daarna wakker tot 21:00 en soms later! Ze laat zich niet wegleggen, is ook enorm onrustig. Ik ben elke avond boven om haar te wiegen en proberen zelfstandig in slaap te laten vallen, maar het lukt maar niet. In de nacht komt ze ook nog 1 of 2 keer, maar dat vind ik minder erg. Ik zou zo graag mijn avonden terug willen en dat ze dan doorslaapt vanaf een uur of 8....

Hebben jullie tips? We doen al aan inbakeren, white noise, donkere kamer.. ze krijgt borstvoeding..

Liefs,
Leonie

Denk dat ze overdag een wakkertijd te kort komt. De onze ging lange tijd 21:30 naar bed.
Nu met 28 maanden vervroegd naar 20:30.
De peutergroep is uitputtender dan de babygroep.

Inbakeren kan totdat ze beginnen te rollen inderdaad maar dat is voor elk kindje anders?
Ik zou ook adviseren accepteren. Mn oudste heeft tot 1,5 nooit geen nacht doorgeslapen, met nachtelijke autoritjes erbij etc. Van gekkigheid vanalles geprobeerd, huis laten zegenen (zijn absoluut niet gelovig), gesleuteld aan voeding, slaaprituelen, schema's' inrichting kamertje, noem maar op.
Accepteren was t enige dat werkte voor meer rust in mijn eigen lijf. Wij hebben nu een zoontje van 6 weken en ene van 2 jaar, merk dat het hele nachtelijke leven me nu echt geen moeite meer kost. Het hoort erbij.

Terug
Bovenaan