help baby 10maanden slaapt niet meer

<p>Waarschijnlijk zijn hier al super veel topics over maar ik kan het niet laten omdat ik het even kwijt moet.</p><p>Ik heb een dochter van nu bijna 10 maanden oud. Toen ze rond de 6weken was sliep ze altijd lekker door in haar eigen bedje in haar eigen kamer. Tot ongeveer een maand geleden. Toen begon het dat ze niet meer zelf kon inslapen en was ze elke nacht 4/5x wakker.</p><p>Ik heb toen de grootste fout gemaakt door haar in de nacht bij ons in bed te nemen. Dan sliep ze in een keer door tot de volgende ochtend 08:eek:o.</p><p>Ik ben een week geleden begonnen met gecontroleerd laten huilen. Ze valt nu weer zelf in slaap na 5-10min in bed in haar eigen kamer. Echter word ze elke nacht stipt om 02:00u wakker.</p><p>Ik heb geprobeerd om om de 10min naar haar toe te gaan gerust te stellen maar dan houd ze het ongeveer 3/4uur vol voordat ze weer slaapt en dan moet ik naar werk. Ik heb geprobeerd om haar te laten huilen tot ze zelf in slaap valt maar dat houd ze dus ook 3,5uur vol.</p><p>Tussendoor valt ze wel in slaap maar dat zijn hazenslaapjes van maximaal 10minuten en dan begint het gehuil weer.</p><p>Het is zo hard dat de buren hebben aangegeven dat ze het horen, gelukkig snappen ze het.</p><p> </p><p>wat moet ik doen? doorgaan met laten huilen? toch even sussen? in bed nemen? ik slaap nu al ruim een week helemaal niet en het begint zijn tol wel te eisen</p>
 
Doe wat voor jullie werkt! Als jij het prima vindt om met haar in bed te slapen is dat een goede oplossing. Lees je dan wel even in over veilig samen slapen. En geen zorgen dat ze niet meer in haar eigen bed wilt, dat komt vanzelf wel weer. Je dochter heeft waarschijnlijk nu weer even wat meer behoefte aan jouw nabijheid.
 
Terug
Bovenaan