Help! Baby 11 maanden veel flesvoeding

<p>Hi, </p><p>ik heb een hele lieve baby van 11 maanden (29 okt’20). Lieve vrolijke man is het die overdag goed slaapt en eet maar veranderd in een draakje in de nacht. <br /><br /></p><p>07:30 uur boterham met beleg en water <br />09:00 uur 1 uurtje slapen <br />10:30 uur fruithapje of cracker en water <br />11:30 uur 1 of 2 boterhammen en water <br />12:00 uur flesvoeding 5 schepjes <br />12:15 uur middagdutje meest 1,5 - 2,5 uur <br />15:30 uur fruithapje of cracker <br />17:00 uur vers gemaakte avondeten en bakje yoghurt <br />18:15 uur flesvoeding 6 schepjes <br />18:30 uur slapen </p><p>sinds een tijd wordt hij veel wakker en echt gillend en is nergens mee te troosten. Alleen met een fles.. soms geven wij om 10:30 (4schepjes) 02:00 (4schepjes) en 05:30 (6schepjes) uur een fles. Het is gewoon echt te veel, veel te veel. Als ik water aanbied dan wordt hij nog bozer. ergens weet ik heel goed dit aan te vliegen, bijvoorbeeld een paar dagen lang volhouden en geen voeding te geven. Ik heb er alleen geen kracht voor, toch ga ik het binnenkort proberen. <br /><br />wat is nou mijn vraag? Ik weet het niet, advies? Succes? Herkenning? <br /><br /></p>
 
Ik had ook een hongerig nacht draakje, wat bij ons wel werkte was om het aantal schepjes te verminderen. Zelfs een tijdje 120ml met 1 schepje gegeven. En dan zijn ze de 1 voorbij en wordt het gewone melk, deed ik ook verdunnen, daardoor kon ik op een gegeven moment ook voor mezelf verklaren dat alleen speen geven voldoende was, werd ze een tijdje na water met klein schepje melk wel weer na uur/2u wakker, dan wist ik dat er een periode met honger was aangebroken en kreeg ze wat meer.
 
Als ik me goed herinner gaven wij op die leeftijd nog 3 flessen overdag. Smorgens als hij wakker werd, daarna ontbijt. Smiddags na het brood eten, voordat hij naar bed ging en savonds voordat hij ging slapen. Als eerste is daarna de middag fles eraf gegaan en inmiddels met 21 maanden drinkt hij helemaal geen flessen meer.
 
Hier hetzelfde als met With Love. Met 11 maanden mogen ze nog wel 3 flessen rond 7.00/13.00/19.30.

Als je kindje om 18.15 al de laatste fles krijgt kan ik best snappen dat hij dat niet red tot de volgende ochtend. Wij deden de 2 dutjes van 9.30 tot 11.00 en van 14.00 tot 15.30. En dan s avonds rond 19.30 naar bed en vlak daarvoor dus de laatste fles. Om 18.15 of 19.15 een fles, scheelt al een heel uur.

Alsnog kwamen ze bij mij vaak wel 1x per nacht voor een klein flesje, maar 3x zoals jij omschrijft is wel veel ja. Nu is je kindje al aangeleerd dat hij alleen met melk weer terug in slaap kan vallen, terwijl hij ook moet leren dat een knuffel, aai over de bol, muziekje of speentje ook voldoende is om weer te slapen.

En ik snap dat je s ochtends om 7.00 geen fles geeft als hij om 5.00 al gedronken heeft, maar als hij een nacht redelijk doorslaapt (vanaf 23.00 tot 7.00 bijvoorbeeld zonder voeding) zou ik hem 's ochtends gewoon een fles geven als ontbijt en een boterham erbij. De ochtendfles mag gerust nog tot 12 maanden of langer.

Hier ging met 12 maanden de middagfles eraf, met 15 maanden de ochtendfles en met 18 maanden de avondfles. We hebben het dus fles voor fles afgebouwd. De ochtend- en avondfles hadden ze echr het langst nodig en hier vroegen ze tot 15 maanden echt nog om. En ik vond de ochtendfles ook gewoon heel fijn, de dag beginnen met een warm en vol buikje.
 
Hoi,
Als ik lees wat hij eet zou hij ip voldoende binnen moeten krijgen. Ip hoeft hij bij het jaar nog maar 300ml melkproducten (incl. Yoghurt). Mijn dochter had dit ook rond de 11 maanden terwijl ze daarvoor een hele goede slaper was. Het was echt een fase en misschien doordat ze zich zo hard aan het ontwikkelen was. Soms kunnen het ook nachtmerries zijn :(. Weet in ieder geval dat het echt weer beter wordt. Het zijn gelukkig allemaal fases :) Liefs
 
Terug
Bovenaan