Help! Baby 14 weken slaapt moeilijk in eigen bed overdag

Hoi allemaal,Ik ben hard op zoek naar tips, want ik begin erg onzeker te worden of ik t allemaal wel goed doe… Onze zoon is 14 weken oud en was tot een paar weken geleden een heel vrolijk en makkelijk kindje. De laatste tijd wil hij niet meer overdag in zijn bedje slapen (heeft dit eerder wel altijd gedaan). Zodra we hem neerleggen begint hij heel hard te huilen en is ook helemaal overstuur. Ik krijg hem met geen mogelijkheid stil… het is niet dat hij niet moe is want als ik hem oppak en op mijn borst leg (of zijn vader) dan valt hij onmiddellijk in slaap. Leggen we hem slapend in zijn ledikant wordt hij direct weer wakker. Wat kan het zijn? Hebben we hem nu al te veel verwend? Hoe kan t dat het eerder wel lukte?<br /><br />Kanttekening snachts slaapt hij ook in zijn eigen kamer en dat gaat super goed, slaapt zo goed als door en gaat na zijn fles van 9 uur zonder te huilen naar bed.<br />Komt dit vanzelf weer goed? En moet ik t maar accepteren?<br />

Ik herken dit heel goed. Onze dochter wou nooit overdag in haar eigen bed slapen. Alleen op ons wij waren haar matras overdag. Je doet niks fout. Mijn advies is probeer elke dag even in bed te leggen lukt het niet laat hem dan lekker bij je slapen. Scheelt een heel hoop stress. En als je een dikke maand verder bent heb je de kans dat je baby niet meer bij je wilt slapen en alleen in zijn eigen bed slaapt. Dat is nu het geval bij ons. 
Geniet er nu nog even van dat je kleine baby bij je ligt. Ik weet dat het soms zwaar is en dat je graag wat tijd wilt hebben voor je zelf. Maar het is maar een korte periode.
Slaap veranderd heel vaak bij de kindje. Onze slapen eerst door tot half 10. Nu slaapt ze van 6 tot 6. Zal ook wel een fase zijn. 
Ik hoop dat je zo een beetje gerust bent gesteld je doet het goed als moeder!

Lief en fijn om te horen dat t herkenbaar is. Wat mij ook zorgen baart is dat ik over 1,5 week weer moet gaan werken en hem dan dus achter moet gaan laten bij (schoon)ouders en de opvang. Ik weet dat de opvang natuurlijk geen tijd heeft om hem op iemand in slaap te laten vallen, maar dit betekent dus dat ze hem in bed gaan leggen en hij daar intens verdrietig van wordt. Hij heeft twee keer gewend op de opvang en de laatste keer is t dus ook niet zo goed gegaan, lees; veel mopperen en huilen en niet willen slapen.

Ik hoop dat ik dit allemaal over 1,5 week los kan gaan laten..

Onze dochter gaat ook naar de opvang, ik zag er ook tegen op dat ze naar de opvang ging. Maar de week voordat ik moest beginnen ging het steeds een beetje beter. En nu slaapt ze beter op de opvang als bij ons thuis. 

Onze dochter gaat ook naar de opvang, ik zag er ook tegen op dat ze naar de opvang ging. Maar de week voordat ik moest beginnen ging het steeds een beetje beter. En nu slaapt ze beter op de opvang als bij ons thuis. 

Onze jongste ging ook pas laat de slaapjes overdag in zijn eigen bedje doen, zo met 9 maanden ofzo. Vaak sliep hij in de box in de woonkamer (dus tijdens het spelen in slaap vallen), in het wippertje of in de kinderwagen. Ik vond het prima, zolang hij zijn slaapjes had. 
Op de opvang heeft hij ook lang niet op de slaapkamer geslapen. De leidster hadden toen een matrasje in het zaaltje waar zij zelf ook waren gelegd met dekentje etc, en daar sliep meneer heerlijk ondanks dat er andere kindjes lawaai maakten. 
Zolang hij snachts prima in zijn eigen bedje slaapt, zou ik in deze fase je adviseren laat je niet te veel stressen waar hij slaapt, als hij maar zijn slaap krijgt :) Je doet het prima hoor! En bij de opvang zal je kindje echt niet de eerste zijn die niet in het bedje wil slapen ;) daar weten ze wel raad mee

Herkenbaar! Het was mij gelukt uiteindelijk om de week voordat hij naar de opvang ging 1 slaapje in zijn bed te laten doen. Nu is hij 3 weken naar de opvang geweest en ging hij daar ook goed slapen. En nu is hij ziek. Alles weer in de soep. Slaapt alleen maar goed in tegen mij aan. Na een kwartiertje kan ik hem pas wegleggen. Ook snachts… Hopelijk is het tijdelijk!

Terug
Bovenaan