Help!! Baby 4 maanden buikgriep

<p>Haihai,</p><p> </p><p>Mijn zoontje heeft buikgriepachterige klachten. </p><p>Erg veel overgeven en weinig tot niks binnenhouden:(.</p><p>Hij heeft vanmiddag ORS op en dat flesje heeft die binnengehouden tot nu toe..</p><p>Iemand verder misschien nog tips..?</p><p>Tygo is zo ziek, heel zielig.</p><p>Is het nu handig om we of geen flesjes te geven?</p><p>Hij heeft ze vanmiddag binnen 5 min weer uit gegooid en leek r erg buikpijn van te hebben.</p><p> </p><p>X</p>

Het is zo zielig als ze zo ziek zijn. Het belangrijkste is dat hij vocht binnen krijgt. Tijdens een buikgriep willen we ook niet eten, maar drinken is wel belangrijk. Misschien kun je tussendoor ook een beetje water geven. Krijgt hij toch vocht binnen.

Ahh zo sneu is dat inderdaad ? hier vorige week 'feest' bij zoontje van 4 maanden. Goed temperaturen en natte luiers bijhouden. Wij boden kleine flesjes aan, geef wel bv, maar dan alleen 40cc per keer en mochten van de HAP (gebeld na 10 uur lang overgeven en diarree) ook kleine slokjes water aanbieden via flesje, dit nam hij ook tot zich. Het belangrijkste is vocht, dat hij dat tot zich neemt. Bij koorts i.c.m. tekenen van uitdroging (plooitje/velletje bij buikje bijvoorbeeld even vastpakken en als dat gewoon weer neergaat is er niets aan de hand, als velletje blijft staan teken van uitdroging) de HAP bellen. Veel beterschap!

Hoi hoi.. 
zielig he als die kleintjes zo ziek zijn! Mijn zoontje van nu 7 maanden heeft begin augustus in het ziekenhuis gelegen met uitdroging door buikgriep.. ook veel spugen en diarree.. werd ook aangevuld met ORS.. mij is toen verteld dat er in ORS  ook voedingsstoffen zitten.. weliswaar niet zoveel als ik melk maar wel voldoende! Zolang ze dat drinken is dat voor nu het belangrijkste.. en ik zou hem ook een zetpil geven zodat hij zich wat lekkerder voelt.. goed zn temperatuur in de gaten houden en kijken of hij een plasluier heeft! Zo niet gelijk huisarts raadplegen.. als ze kleine niet meer spuugt zou ik hem zn melk weer geven en stoppen met ORS
succes! 

Terug
Bovenaan