Help! Baby 6 maand, drinkt geen water?!

<p>Hi allemaal! </p><p>Ik heb een baby van 6 maand. Ze krijgt 3 x per dag de fles. Tussendoor fruit en smiddags groente.... nu zit het zo. Ze drinkt alleen de fles geen water heb bijna alles al geprobeerd andere flessen andere spenen... diksap volgend mijn vader die aan het oppassen was lustte ze wel halfvolle melk maar dat lijkt me niet bepaald goed?! ???‍♀️ </p><p>Weet niet meer wat ik moet doen... het consultatiebureau vertelde dat ik thee moest geven... op het begin wil ze wel maar daarna niet meer omdat ze uiteraard proeft dat het geen melk is.. dus dan speelt ze met de speen van de fles.</p><p>Iemand van jullie die hier toevallig ook last mee had?? Hoor graag tips. </p><p>Liefs. </p>

Je kan nog proberen vers fruit erin te doen. Dat werkte bij mijn zoontje heel goed. 
Wel gewoon blijven proberen?
mijn zoontje is nu 11 maanden en vind water heerlijk?

Joh, met 6 maanden is er echt geen haast bij hoor. Blijven proberen, komt vanzelf wel! Ons zoontje is ook 6 maanden, af en toe drinkt hij heel enthousiast water (hij vindt het het leukst als hij uit een gewone beker mag drinken, enorme kliederboel!) en andere keren slaat hij het boos weg zodra hij een druppeltje proeft.

Niet druk om maken..  niet iedereen vind water lekker. Hier ook eentje die weigerde. Nu bijna 3 en begint het nu lekker te vinden. Vanaf 6 maand gaf ik thee (kruiden-, rooibos-, vruchtenthee) en water aangemaakt met een beetje roosvicee. Of van dat fruitwater (bijv crystal clear) Ik heb liever dat hij wat drinkt dat helemaal niets.. En als je het maar met mate doet... 

Onze dochter van net 1 wou uit de fles ook geen water, uit gewone beker dronk ze het heep goed. Als er nu iets anders dan water in zit (gewone melk, appelsap) dan drinkt ze 1 of 2 slokjes en dan niet meer, geef je dan in de plaats water drinkt ze zo een (halve) beker leeg. En met 6 maanden is water nog geen must zoals hierboven al gezegd. Kunt het vanaf dan aanbieden 

Gewone melk zou ik zeker niet geven, dat lijkt me nog niet zo goed voor de darmpjes. 
Zelf was ik hier heel makkelijk in en ik gaf mijn dochter een paar druppels dixap in dr water. Ze is nu bijna 2 jaar, drinkt nog steeds dixap (zwaar verdund).. prima hoor, ze heeft er niks van gekregen.
Als je dit echt niet wilt, tja.. dan toch gewoon blijven proberen  of ze water of thee wilt.

Gewone melk zou ik zeker niet geven, dat lijkt me nog niet zo goed voor de darmpjes. 
Zelf was ik hier heel makkelijk in en ik gaf mijn dochter een paar druppels dixap in dr water. Ze is nu bijna 2 jaar, drinkt nog steeds dixap (zwaar verdund).. prima hoor, ze heeft er niks van gekregen.
Als je dit echt niet wilt, tja.. dan toch gewoon blijven proberen  of ze water of thee wilt.

Blijven aanbieden. Met 6 maanden ben ik ook begonnen met water/thee aan te bieden, maar dit ging niet van harte. Inmiddels is ze ruim 9 maanden en drinkt ze het nu wel goed

Terug
Bovenaan