Help baby 9 maanden wilt alleen maar staan

<p>Hoi iedereen..  Ik heb een vraagje mijn kleine van 9 maanden staat nu sinds 2 weken trekt zichzelf ook overal aan op bank, salontafel, mijn benen, zijn box en in zijn bed! Sinds vd week stapt hij ook vrolijk opzij maar zodra ik in de bank ga zitten dan komt hij aangetijferd en trekt zich vrolijk op.. Trots als hij is dat dit lukt... Is er een manier dat ik iets meer men handen vrij heb? Of is dit een fase waar we samen doorheen moeten? Ik heb een loopstoel maar lees hier hele slechte verhalen over... </p>
 
Logisch dat hij alleen wil staan, dat is iets nieuws dat hij kan! En het is natuurlijk het oefenen om straks te gaan lopen, dus ik denk dat je hem vooral de ruimte moet geven hierin! 
Het is inderdaad een fase, net zoals de volgende fase, als hij zelf kan lopen! Dan kan je er steeds achteraan ;)
En een loopstoel schijnt inderdaad niet goed te zijn voor de motoriek, maar heb er zelf geen ervaring mee.
 
Okee thanks.. Even de tijd uitzitten dan ? 
Nu alleen nog even leren hoe hij veilig naar beneden kan want nu laat hij zich gewoon vallen.. Wat eindigt in huilen en brullen.. 
Hij kan overigens nog niet zelf gaan zitten... 
 
Vooral lekker laten oefenen! En als je even rust wilt kan je hem altijd even in de box zetten, dan kan er niets gebeuren. Ik zou hem niet telkens helpen en ondersteunen. Het kan ook goed zijn dat hij huilt omdat het staan niet meer lukt en niet omdat het pijn doet. 
 
Inderdaad een fase waar je doorheen moet :) Heb je toevallig iets van een blokkenwagen waar hij achteraan kan lopen? Onze zoon vond dat geweldig! En nu met 1,5jr nog steeds trouwens, maar dan is het meer racen met dat ding :D
Wat betreft het huilen, sluit ik me aan bij Rosa82, klinkt voor mij meer als een soort frustatie-huilen en niet als pijn. Hij wil iets, wat hij nog niet kan of niet lukt, en kan dat op deze leeftijd alleen uiten door te huilen.
 
Het huilen is wel echt van pijn want als hij staat dan laat hij zich gewoon los en valt dan gewoon opzij... Maar thanks voor de tip kan ik ook wel eens voor kijken idd! ? ? 
 
Terug
Bovenaan