Help! Baby beweegt voor slapen

<p><span style="-webkit-text-size-adjust: auto; caret-color: #000000; color: #000000; font-family: UICTFontTextStyleBody; font-size: 17px;">Ik heb een zoontje van bijna 6 maanden. Hij slaapt op zijn buik. Eerder was het naar bed brengen niet zo lastig. Tien minuten murmelen en hij sliep. Nu hij kan rollen en begint te leren om te kruipen duurt het in slaap komen erg lang. Hij rolt zichzelf continu om en valt dan tegen de spijlen aan. Hij kan op die manier niet in slaap vallen. Dan blijft hij naar het plafond staren. Hierdoor moet ik gemiddeld 10 keer naar hem toe om hem om te draaien en op zijn plek te leggen. Hij slaapt in een slaapzak en deze heb ik al eens aan het einde onder het matrasje gedaan. Ook heb ik hem al vaak strak ingestopt, maar het lakentje wipt hij zo omhoog en dan rolt hij direct weer om. </span><br style="-webkit-text-size-adjust: auto; caret-color: #000000; color: #000000; font-family: UICTFontTextStyleBody; font-size: 17px;" /><br style="-webkit-text-size-adjust: auto; caret-color: #000000; color: #000000; font-family: UICTFontTextStyleBody; font-size: 17px;" /><span style="-webkit-text-size-adjust: auto; caret-color: #000000; color: #000000; font-family: UICTFontTextStyleBody; font-size: 17px;">Zijn er op deze leeftijd tips om het in slaap brengen van mijn zoon te laten slagen, zonder dat we hier allebei zo gefrustreerd van raken?</span></p>
 
Zo herkenbaar! Vooral als ze het net hebben ontdekt dan gaan ze het hele bed door. Ik denk dat je daar even door heen moet. Op een gegeven moment leert hij zelf lekker te gaan liggen omdat hij zijn lichaam dan iets beter onder controle heeft. Maar ledikantjes blijven te klein, haha. Hier ook een kleine die regelmatig op zijn kop of in een hoekje ligt als ik hem uit bed kom halen.  Slaapzakken vastzetten klinkt wel eng in mijn oren trouwens. Zometeen rolt hij toch en rolt hij zich klem? Geen ervaring mee dus :). Wij hebben ook een slaapzakken aangedaan en het zo maar gelaten. Alle dekens eruit. Wij wiegen wel van te voren trouwens, totdat hij bijna in slaap valt, want in het begin in slaap vallen is lastig als je leuk kan rollen en spelen in bed haha 
 
De slaapzak heeft ie binnen no-time los en hij rolt ook alle kanten op. Hij is echter een echte buikslaper en heeft een sterke nek dus daar ben ik verder niet zo bang voor. We wachten het maar af dan (A)
 
Terug
Bovenaan