Help! Baby blijft hongerig? Bang om te over voeden!

<p>Help!? </p><p>Wij hebben een zoontje die zondag 4 weken word. Hij krijgt momenteel afgekolfd moedermelk en we vullen het aan met nutrilon standaard 1. Dit omdat hij niet goed aanhapt en ik niet meer afgekolfd krijg. Hij zit nu op 50/50. </p><p>Eerst lukte het aardig om zijn voedingen af te kolven. Maar de laatste paar dagen hou ik het moeilijk bij, hierdoor krijgt hij de helft van zijn voedingen kunst voeding. </p><p>Hij slaapt snacht aardig. 4-5 uurtjes. Overdag vraagt hij soms om de uur om zijn flesje. Hij krijst dan echt, zoekt, sabelt, wil absuluut geen speen. Kram is het denk ik niet, want dan huilt hij anders. Als hij heeft gegeten valt hij even in slaap maar na 20-30 min weer klaar wakker. Na 1-1,5 uur wilt hij weer eten. Hij geeft niks terug, drinkt het allemaal op.  Als hij zo vaak vraagt drinkt hij 70ml.</p><p>hij is nu ook over vermoeid. Ons eerste kindje, en ik weet niet meer wat we het beste kunnen doen. </p><p>normaal krijgt hij bv 105ml en van kV 100ml. 8-9 keer per dag. </p><p>Hij weegt (afgelopen maandag 4320g)</p><p>Alle ideeen en hulp is welkom. </p><p>Ik ben bang dat we hem over voeden. </p><p> </p>
 
Hoi! Zijn het bepaalde vaste voedingen die je altijd kunstvoeding doet en andere vaste die je borstvoeding geeft? En zie je verschil in hoeveel honger hij heeft na kv / bv? Het kan met bv zijn dat je de minder vette melk hebt, waardoor hij minder verzadigd is (maar ik weet niet of dit zo is hoor!). 
En wat betreft je angst om te overvoeden: onze zoon dronk in het begin ook meer dan de aanbevolen hoeveelheid. Hij is redelijk klein geboren en ik had echt iets van fuck it, hij moet er echt nog van groeien. Maar ook voor kindjes die niet super klein geboren worden ben ik van mening dat je ze echt geen honger moet laten hebben. Dus toch bijvoegen/grotere voedingen geven als hij erom vraagt. Verder is de aanbevolen hoeveelheid voor onze kv tussen de 4 en 5 kilo 5x150 en dan nog melkpoeder erbij. Misschien is dat voor die van jullie ook zo? Je zou dan eens kunnen proberen bepaalde voedingen groter te maken (bijv 150 met 5 schepjes)? Misschien is hij dan langer verzadigd en kom je van dit ritme van zo vaak vragen af. 
 
Misschien is hij aan het clusteren.ik geef borstvoeding en onze zoon begon ook rond de 4 weken opeens met voeding te vragen. Soms uren achtereen.  Dit duurde bij ons ongeveer 2 weken. 
Als je googled naar clusteren, dan vind je genoeg informatie hier over. Www.bordtvoeding.com is bijv. En goede website hierover. Het is heel normaal dat je kindje en periode om meer voeding vraagt. 
 
Misschien is hij aan het clusteren.ik geef borstvoeding en onze zoon begon ook rond de 4 weken opeens met voeding te vragen. Soms uren achtereen.  Dit duurde bij ons ongeveer 2 weken. 
Als je googled naar clusteren, dan vind je genoeg informatie hier over. Www.borstvoeding.com is bijv. En goede website hierover. Het is heel normaal dat je kindje en periode om meer voeding vraagt. 
 
Misschien is hij aan het clusteren.ik geef borstvoeding en onze zoon begon ook rond de 4 weken opeens met voeding te vragen. Soms uren achtereen.  Dit duurde bij ons ongeveer 2 weken. 
Als je googled naar clusteren, dan vind je genoeg informatie hier over. Www.borstvoeding.com is bijv. En goede website hierover. Het is heel normaal dat je kindje en periode om meer voeding vraagt. 
 
Bedankt voor jullie reacties. 
Mij heb helaas geen vaste tijden van de kV en de afgekolfde bv. Het is maar net wanneer het me lukt om te koven. 
Soms slaapt hij op de bv ook 3 uurtjes. Daar kan ik geen verband mee leggen. 
Cb zegt dat we de dosering op de pak niet moeten aanhouden, dat dat te veel is. 
Hij is geboren met 48cm en 3420g 
laten huilen na de voeding vind ik zo zielig. Misschien is het geen honger? Speen wilt hij absoluut niet. 
Mij ben echt radeloos. Ik vind het zo zielig voor hem. 
 
Terug
Bovenaan