HELP! Baby blijft huilen.. allergie?!

<p>Dag dames,</p><p>ik kon mijn vragen en antwoorden niet in een ander bericht terugvinden, vandaar dat ik een nieuw topic start. </p><p>Ik ben 4 maanden geleden bevallen van een dochtertje. Vanaf het begin bv gegeven en een meisje die ontzettend veel krijst (niet huilen, maar echt krijsen). Eerst was het overdag veel krijsen en gingen de nachten goed. Sinds een maand is het helaas omgekeerd en krijgen we geen slaap meer en is ze zelfs geweigerd op het kdv, omdat ze ontroostbaar is. Overdag is ze thuis een vrolijke baby die 1,5 uur achter elkaar een dutje doet, maar in de avond breekt de hel los. Veel krijsen, overstrekken, darmkrampen, windjes en ontroostbaar. Het lijkt alsof ze continu wakker wordt van de pijn. Ze slaapt 15 min 's nachts en wordt dan weer wakker en zet het op het krijsen. In de ochtend heeft ze dan 1 poepluier en lijkt alles weer goed te zijn (ze poept overdag goed en geen directe afwijkingen). Ze is zelfs opgenomen geweest in het ziekenhuis, maar de kinderartsen denken vooralsnog dat het een gezonde baby is. Ik snap dat darmkrampjes erbij horen, maar vanaf het begin is het hier al ellende en is de piek nooit bereikt want we zitten er nog middenin voor mijn gevoel. </p><p>Nu ik weer ben gaan werken ben ik voorzichtig gestart met het introduceren van nutrilon omneo, maar dit was een ramp. Geen volle luiers meer en als er dan al wat kwam kostte het haar veel moeite en zaten er witte stukjes doorheen. We hebben dit een 1,5 week geprobeerd (in combinatie met bv), maar zijn weer gestopt vanwege het vele krijsen en de pijn. </p><p>Vragen die ik heb:</p><p>- denken jullie aan een allergie op basis van haar klachten? Ze heeft niet alle symptomen, maar ik wil een kma ook elimineren en dat hebben ze in het ziekenhuis nog niet gedaan. <br />- of denken jullie aan iets heel anders?<br />- kan je pepti mengen met bv of moet je geheel overstappen op pepti?</p><p>Hopelijk herkent iemand haar baby hierin en heeft goed advies voor mij. Alvast bedankt!</p>
 
Nog een toevoeging:
- ze draait ook met haar hoofd in bed en kreunt veel in bed in de avonden en nacht.
-Heeft iemand een verklaring dat ik overdag een vrolijke baby heb die normale dutjes doet en dat in de avond de hel losbarst? 
 
Je kan het elimineren door zelf een dieet vrij van alle dierlijke melk en soja te volgen. Met bv is dat goed te doen. Minstens een week of 2 tot een maand volhouden, want de symptomen hebben tijd nodig te verdwijnen. Let hierbij goed op alles dat je koopt, want het zit ook in koekjes, sausjes, dressings, snacks etc. Alle etiketten lezen, verdiep je vooraf welke enummers deze ingredienten betekenen. Het is de eerste paar keer boodschappen doen veel werk, maar je wordt er snel handig in. En voor inspiratie kun je sojavrije vegan recepten zoeken. 
Alternatief is hero pep of nutrilon pepti proberen. 
Maar waarom wilden ze in het ziekenhuis dit niet testen met je?
 
Overigens is een kma niet alleen by night, dus pin je er niet teveel op vast. 4 maanden is ook een heel bekende slaapregressieperiode. En maagzuur, krampen, oortjes etc kan ook nog. Die kunnen ook andere oorzaken hebben.
 
Misschien fijn om eens bij een osteopaat langs te gaan... Wellicht kan diegene achterhalen wat er scheelt. Een of enkele behandelingen kunnen vaak al veel goeds doen.
 
Op dingen in de borstvoeding heeft de baby pas een dag later last van dan jij het gegeten hebt. De mijne had last van koolsoorten, rauw ui en tosti in de borstvoedings periode. Dezelfde dingen als die ik tijdens de zwangerschap niet kon verdragen.
 
Terug
Bovenaan