Help, baby diarree! Hoeveel voeding minimaal?

Hallo,

Onze dochter (half jaar) heeft diarree en weigert daarnaast momenteel de fles. De hele dag door (en 's nachts) geef ik beetjes flesvoeding, diksap en water. Dit schrijf ik allemaal op op een vochtlijstje en zo komt ze gemiddeld toch nog aan 700 cc vocht. Eten wil ze nu al helemaal niet. Tegelijkertijd heeft ze zeker 5 waterige poepluiers per dag. Hoeveel moet ze nou minimaal drinken?? De dokter zegt dat zolang ze alert is nog genoeg binnen krijgt (wat het geval is). Maar wat is de ondergrens qua vocht? En wat zijn jullie ervaringen met een baby met diarree?
Alvast bedankt voor reacties!
 
Hi Anoniem, geen paniek, minimaal moeten ze 500 cc binnenkrijgen maar onze huisarts zei toen wij dit hadden met onze zoon dat wanneer hij 1-2 plasluiers had in 24 uur dat het goed is, en bij ons was het met een week weer zo goed als over. Succes en sterkte
 
Hai,

Je hoeft je inderdaad nog geen zorgen te maken. Onze dochter van 4 maanden heeft ruim een week lang diarree gehad (ruim 6 luiers vol per dag). Daarnaast dronk ze ook niet geweldig en was ik bang dat ze zou uitdrogen. Je wordt daar namelijk continu voor gewaarschuwd. Nu blijkt het in de praktijk meestal niet zo'n vaart te lopen. Ik heb Marije wel vanaf de derde dag ORS gegeven. Ik heb hiervoor een pipetje gebruikt. Je kunt ook heel makkelijk een spuitje gebruiken dat je koopt bij een hobby zaak en Marije was helemaal weg van de ORS. En dat terwijl onze huisarts zei dat kinderen dat normaal niet willen hebben.

Succes en maak je niet teveel zorgen. Lekker meerdere keren per dag de fles aanbieden en alles wat ze dan binnenkrijgen is mooi meegenomen.

Astrid
 
Terug
Bovenaan