help! baby drinkt te veel

<p>Hoi,</p><p>mijn baby van 9 weken lijkt onverzadigbaar. Hij is geboren met 35+3 weken. weegt nu 4730 en is 57cm lang.</p><p>we zijn al (in overleg met cb) overgestapt naar nutrilon forte, maar dit lijkt niet voldoende te helpen.</p><p>we hebben geprobeerd kleine hoeveelheden te bieden in meer voedingen per dag. dan blijft hij huilen, omdat hij meer wil.</p><p>Als we meer geven in de hoop dat hij er langer tussen laat, dan werkt dat ook niet. we laten hem wel minstens 20 tot 30 min over een fles doen</p><p>we probeerden momenteel 6 voedingen van 130ml melk te geven, maar hij blijft te snel voor voeding komen. is ontroostbaar als hij geen voeding krijgt of het uitgesteld wordt.</p><p>Hij wil ook direct drinken als hij wakker wordt en begint dan te krijsen. ook tijdens het drinken, als hij bijvoorbeeld een boertje moet laten, wordt hij helemaal wild (overstrekken, krijsen, grommen etc)</p><p>ik weet onderhand echt niet meer wat ik moet doen. cb en kinderarts nemen het niet echt serieus lijkt t.</p><p>Herkent iemand dit?</p>
 
Als hij honger heeft, gewoon lekker voeding geven. Dat is echt niet erg. Het zou erger zijn als hij te weinig drinkt. Sommige kinderen hebben nu eenmaal wat meer nodig.
 
Consultatie bureau heeft niets voor niets een slechte naam bij velen.. ik zou gewoon wat meer geven. Zolang er maar geen té voor staat! Ik heb zelfs hier af en toe een dag gehad dat ik een keer boven de 1000 kwam. Zolang dit niet elke dag gebeurd of elke week regelmatig zie ik dit door de vingers. Tevreden baby = blije papa en mama. 
 
Ik zou de baby gewoon lekker een flesje geven als hij aangeeft dat hij honger heeft. Inderdaad opletten dat het niet TE wordt, maar zolang het om iets meer of iets minder gaat, geen probleem van maken. Wellicht zit hij nu in een groeispurt. Wij hebben met onze zoon ook periodes dat we denken "jeetje wat eet hij veel, of jeetje wat eet hij weinig". Het advies wat wij kregen van de kinderart was: niets forceren. Ook een klein kindje merkt zelf of hij honger heeft of niet. Volg je gevoel en niet te veel de standaard CB adviezen. Succes!
 
 
Wat vervelend zeg! 
De minimale inname = lichaamsgewicht in kg × 150ml kunstvoeding. = aantal ml per dag.
De maximale inname = lichaamsgewicht in kg × 180ml kunstvoeding. = aantal ml per dag.
Maar zou doen waar je je goed bij voelt, heeft hij meer nodig, meer geven. Hij blij, jij blij.
Als het te veel is merk je het waarschijnlijk vanzelf.
Mn dochter zit altijd boven de 'bovengrens' qua voeding, ze kon ook krijsen, overstrekken, zichzelf krassen tijdens of na de fles. Maar dan van buikkrampjes. Daarom doen we bij elke fles 10ml extra water. 
Succes ?
 
Hier hetzelfde gehad. Onze kleine man is ook met 35+2 dagen geboren en leek onverzadigbaar. Netjes de schema's aangehouden in het begin, maar na de fles (vooral in de avond) bleef hij vragen om meer voeding. Lieve vrouw van het consultatiebureau gaf aan gewoon te voeden als hij niet genoeg gehad heeft. Hij stopt vanzelf een keer met drinken als hij vol is. Wij hebben in het begin geprobeerd het te rekken, maar daar raakte hij helemaal van overstuur en nu is hij een stuk meer tevreden. Onze kleine man weegt nu 3450 gram (7 weken oud) en krijgt nu ook 6×130 (4 schepjes voeding). Luister naar je gevoel en kijkt naar je kindje. Hopelijk kun je iets met mijn verhaal.
 
Hier hetzelfde gehad. Onze kleine man is ook met 35+2 dagen geboren en leek onverzadigbaar. Netjes de schema's aangehouden in het begin, maar na de fles (vooral in de avond) bleef hij vragen om meer voeding. Lieve vrouw van het consultatiebureau gaf aan gewoon te voeden als hij niet genoeg gehad heeft. Hij stopt vanzelf een keer met drinken als hij vol is. Wij hebben in het begin geprobeerd het te rekken, maar daar raakte hij helemaal van overstuur en nu is hij een stuk meer tevreden. Onze kleine man weegt nu 3450 gram (7 weken oud) en krijgt nu ook 6×130 (4 schepjes voeding). Luister naar je gevoel en kijkt naar je kindje. Hopelijk kun je iets met mijn verhaal.
 
Hey, toen zaten wij al op 5x 150/5 hoor, is niks geks aan. Was dit vanaf dag 1 zo bij jullie? Of is het pas recentelijk, dat jengelen is een zeer bekend fase symptoom tijdens die weken. Hier plots bij elke fles na 30cc huilen. Eerste x schrok ik daar heel hard van, alsof de melk te warm was geweest ?. 
Maar even terugkomend: babys groeien constant, maar soms kost dat even met fases wat meer energie. Vandaar dat ze bijvoorbeeld ook savonds meer honger hebben enz. 
Ze geven instinctief aan als ze honger hebben, maar ook als ze vol zitten. Tenminste: als ze rond de 20min erover doen denk ik dat je heel goed zit. (Binnen 10 min leeg dan weet de baby nog niet dat die volzit en kan moeilijk worden) 
dus relaxx maar, en probeer uit wat voor jullie werkt. Misschien vaker laten boeren tussen door? Daar hadden we hier veel profijt van. In het begin om de 40cc even boertje, nu wanneer ze minder snel drinkt of afgeleid raakt. In ieder geval zou ik niet zomaar overstappen op andere voeding en even aankijken en wennen. Je kunt hier altijd terecht met dit soort dingen hier, en anders bij je huisartseventueel. Mijn kleintje is nu 5 maande en het gaat heerlijk: en de metingen bij het cb zit ons kleine precies op de middenlijn van de curve. ?? 
succes en veel geluk ??
 
Terug
Bovenaan