Help baby en peuter van 21 maand!Hoe vervoeren?

He hoi allemaal

In september verwachten wij ons tweede kindje.Ons zoontje zal dan net 21 maand zijn.Nu heb ik een kiddy-board gekocht voor achter de kinderwagen maar nu vraag ik me af of dit een succes wordt.Heeft iemand ervaring met een kleintje van 21 maand op een kiddy-board en hoe is dit gegaan?
 
Ik heb ervaring met een buggyboard. Onze zoon was 24 maanden toen hij daarop moest, en ontpopte zich als een echte stuntman, hij gooide zijn lijfje aan alle kanten van dat bord af en wilde er niet meer op  . Ik baalde als een stekker! Na een tijdje heb ik bij Prenatal een polsbandje gekocht waar een 'telefoonsnoertje' aan zit dat ik vastmaakte aan de kar. Hij bleef er toen wonder boven wonder opstaan! Hij had er een enorme hekel aan dat ik hem steeds aan zijn handje mee moest trekken en met dit bandje ging het goed. Soms loopt hij wel even een stukje, maar stapt dan wel zelf weer op het bord.
Ik heb trouwens ook een draagdoek voor ons dochtertje waar ze al na een paar weken in meeging. Toen kon onze zoon gewoon in zijn eigen buggy. Dit 'reist' hier wel het snelst!
Groetjes van Ruth

 
wij hebben een kiddyboard gehad voor de voor de oudste en wij vonden het geen succes. Het was zwaar, je kunt geen grote passen maken zonder blauwe enkels te krijgen en zoonlief vond het maar niets om de hele tijd te staan. Hij ging zelfs zitten. Wij hebben hem dan ook gauw weer verkocht.

Als het goed gaat krijgen wij in feb 08 een derde en is de tweede 20 mnd. Wij gaan over naar een dubbele kinderwagen. Mevrouw loopt op dit moment niet en als ze dat wel doet tegen die tijd heb ik geen zin om een zeurend kind op de arm te hebben omdat ze te moe is om te lopen. We gaan hem wel tweedehands aanschaffen want waarschijnlijk is het voor korte duur. Ik moet ook gewoon lol hebben in een dagje winkelen of boodschappen gaan doen. Dan maar voor het gemak.

Kijk ook goed of het kan bij je kinderwagen. Je rem moet het wel blijven doen anders rolt de kinderwagen zo weg. Daarnaast is het ook niet stabiel voor elke kinderwagen.

groet,

mamaraf
 
hoi, hoi,

Ik ben op 20 juni bevallen van onze tweede zoon. Zijn broer was toen 21 maanden. Ook wij maken gebruik van een kiddy board achter de kinderwagen en bij ons werkt het perfect. Hij vindt het super interessant om op de kiddy board te staan en af en toe bij zijn broertje te kijken. Hij stapt er ook nooit van af. Dus bij ons is het wel een succes. Ik hoop voor jou straks ook.

Groetjes,
Miriam
 
Bedankt voor jullie reacties.Ik ga het gewoon proberen met het kiddyboard maar dan wel in combinatie met het polsbandje.Het komt eigelijk niet veel boor dat ik uitgebreid ga shoppen alleen en als ik met een ander ga kan mijn oudste gewoon in de zapp.Het is nu steeds huilen in de kinderwagen met hem omdat hij wil staan.Ik verwacht dan ook dat een duowagen weggegooit geld is voor ons.Wel heb ik geld gespaard dat als het nodig is ik wel gelijk 1 kan kopen.

Even over dat pols bandje die verkopen ze bij de prenatal?

Als er nog meer met kiddy board ervaringen zijn hoor ik dat graag.
 
Hallo

Ik ben 25 maart bevallen van onze 2e zoon.
De oudste was toen 22 maanden.
Wij hebben ook een "Plankje" zoals de oudste dat noemt en staat hier met veel plezier op.
In het begin wou hij er wel eens af gaan maar hebben gezegt dat hij er op moet blijven staan en dat hij dadelijk mag lopen als we bij de autos weg zijn. Dit werkte bij hem uitstekend.
Nu loopt hij er wel eens naast omdat mijn man dan mee loopt en komen er autos gaat hij op het plankje staan.

Succes ermee.
Groetjes Nicole
 
Ons zoontje (van 2 1/2) vindt het plankje prima! Soms gaat hij er even naast lopen en soms gaat hij erzelfs op zitten. Wist je trouwens dat je ook stoeltjes hebt die je achter je kinderwagen kan hangen (zie de site van baby-s) kijk dan bij onderweg en dan bij kinderwagens en buggy oid.

Groeten Sandra
 
Terug
Bovenaan