Help, baby huilt hard tijdens voeding

Hoi allemaal! Ik kan wel wat hulp gebruiken en hoop dat er hier ouders zijn die herkennen wat ik schrijf en die willen meedenken.

Dochter is nu ruim 4 maanden en heeft altijd kunstvoeding gekregen (kruidvat huismerk) met flesjes van dr browns. Met een maand of 2 begonnen de problemen: Saar werd onwijs onrustig tijdens de voeding en moest hard huilen. Kronkelen, enzovoort. Duidelijk pijn, dacht ik. Dit gebeurt nog steeds. Niet bij elke voeding (bijvoorbeeld nooit in de nacht). Tussendoor heeft ze ook geen pijn. Verder ook geen klachten: gewone ontlasting elke dag, goede plasluiers, geen huiduitslag, goede ontwikkeling.

We hebben al heel veel geprobeerd:
- andere flesjes (zelfde probleem of ze wil ze niet)
- maagzuurremmers (deed niks, en ze heeft tussen voedingen door ook geen pijn. Ze kan gewoon liggen. Geen reflux dus, denken we)
- goed laten boeren (Dit is het ook niet, want de klachten beginnen vaak al na de eerste slok)
- in andere houdingen voeden (op de zij, goed omhoog houden, terwijl ik loop enz). Helpt ook niet.
- meer tijd tussen voedingen (ze krijgt nu om de 4 uur 210 aangeboden, maar dit hoeft ze niet op. Ook geprobeerd langer ertussen als ze nog geen hongersignalen geeft, maar dit hielp ook niet)
- korter tussen de voedingen om te voorkomen dat ze erge honger heeft op het moment van voeden

Dit was het denk ik... heeft iemand misschien nog tips wat het kan zijn, of wat we kunnen proberen? Ik vind het zo zielig, ze wil namelijk duidelijk drinken, pakt gretig de fles. Maar dan begint het ongemak...

Alvast bedankt!
 
Zou het kunnen dat de voeding simpelweg niet haar smaak is?
Bij een nachtvoeding gaat de voeding nog wat meer op reflex. Dat kan het verschil verklaren.
 
Onze zoon had dat en die bleek verminderde mobiliteit in zijn nek te hebben (door de bevalling). Is met fysiotherapie overgegaan. 
 
Terug
Bovenaan