Help! Baby met covid

Hi mama’s (en papa’s)
Helaas heeft onze man vorige week op de opvang Corona opgelopen :(. Vrijdag z’n vijfmaandenprikjes gehad en een buikgriep meegenomen van de opvang, dus toen hij zondag wel heel erg begon te hoesten pas een speekseltestje gedaan. Positief dus. Helaas ik inmiddels ook. Z’n papa is ook nog ziek van de buikgriep maar nog negatief verder.

We zijn er nogal ziek van (vermoedelijk door de opstapeling van ellende die we de afgelopen dagen over ons heen hebben gehad). De koorts is weg, maar hij blijft zo snotteren en hoesten en daarna hartverscheurend huilen. Iemand nog tips om het hoesten wat te verzachten? Hij is nog geen zes maanden dus mag nog geen hoestdrank, en bij vaker aanleggen wil ie niet echt drinken.

Het zal wel een kwestie van uitzitten zijn, maar het is zó sneu ? (en intens, zorgen als je zelf ziek bent en geen hulp kunnen vragen vanwege covid maar dat terzijde ?)

Het enige dat ik kan bedenken is stomen (bijv onder de douche of naast de douche) en dat baby's (net als volwassenen) veel hoesten door het slijm dat in hun keel zit, en dat laatste kan je ietsje beperken door het bedje schuin te zetten of hem zelfs rechtop te houden (misschien in de draagzak?). Natuurlijk niet ideaal als jullie zelf ook allebei in de lappenmand liggen, maar waarschijnlijk voor de kleine fijn om wat rechterop te hangen en dan meteen lekker dicht tegen papa of mama aan. 
En ook herkenbaar dat intense, dat juist op het moment dat je wel wat hulp zou kunnen gebruiken, je geen hulp mag vragen... 

Heel veel beterschap voor jullie allemaal!

Ui door de midden bij het bedje werkt super goed en ik heb van mn moeder van vsm druppertjes mag je ieder uur 6druppels geven is ipv hoest drank werkt ook super fijn hier weet alleen niet hoe het heet sorry nu op het werk hoop dat je er iets aan hebt

Vsm tussikind mag je gebruiken, is homeopatisch en mag vanaf 0 jaar.Ik vind thijmsiroop ook heel fijn werken, vanaf 6 maanden mogen ze 2x per dag. Eerder dan 6 maanden mag het op doktersadvies. Als je baby bijna 6 maanden is zou je het mss al kunnen geven.
Voor de nacht werkte het bij ons heel fijn om voor het slapen een zetpil te geven, dan sliep hij de nacht tenminste rustiger. Ookal was de koorts weg, je blijft toch wel pijn hebben als je verkouden bent/keelpijn hebt dus nog eventjes paracetamol is fijn.

Terug
Bovenaan