HELP! Baby weigert ineens borstvoeding

Ha allemaal,
Sinds een paar dagen weigert mijn dochter van 3 maanden ineens pertinent de flessen afgekolfde melk. Ze kreeg de afgelopen weken afwisselend anti Reflux kunstvoeding en afgekolfde melk. De flessen AR drinkt ze steeds goed leeg, de andere flessen weigert ze, wat gepaard gaat met veel huilen, hoofd wegdraaien etc. Ze wordt pas weer rustiger als we een fles kunstvoeding aanbieden. Hier drinkt ze dan wel weer van (zelfde soort fles/speen, daar ligt het niet aan).
Kan ze de borstvoeding ineens niet meer lekker vinden oid? (Het is verse melk, niet ontdooid)

Ik ben er enorm verdrietig van: ben zoveel tijd/pijn/energie kwijt met fulltime kolven, heb een diepvries met 20 liter melk en ze wil helemaal niks meer :(

hoi!
zou het toevallig kunnen dat je ongesteld bent geworden in de afgelopen dagen? Het schijnt dat de moedermelk dan anders smaakt en dat je kindje dan (tijdelijk) weigert te drinken. Als dat het geval is, zou ze wel 'oudere' melk uit de vriezer drinken. Misschien kun je dat proberen? als dat zo is, is dit na een paar dagen weer over. 
En anders zou ik even contact opnemen met een lactatiekundige of de borstvoedingslijn voor advies. 
Komt vast weer goed, succes!

Sluit mij aan bij de tips van MamaE,

En stel jullie komen tot de conclusie dat borstvoeding hem niet meer gaat worden dan is dat inderdaad erg jammer maar de afgekolfde melk kun je dan via een facebookgroep doneren, dan komt het alsnog goed terecht. Maar ik hoop dat de kleine weer borstvoeding gaat accepteren

Dank voor de tip! Ik ben nog niet ongesteld geweest, maar heb sinds een paar dagen af en toe heel kleine beetjes bloedverlies (geen idee wat het is, bij lange na is het niet zo erg als ongesteld zijn). Ik zal wat melk ontdooien inderdaad!

[quote quote=10573223]Dank voor de tip! Ik ben nog niet ongesteld geweest, maar heb sinds een paar dagen af en toe heel kleine beetjes bloedverlies (geen idee wat het is, bij lange na is het niet zo erg als ongesteld zijn). Ik zal wat melk ontdooien inderdaad![/quote]
het kan best zijn dat het je eerste (soort van) menstruatie is dan! 
wat je ook doet, gooi die moedermelk niet weg! je kunt er over een tijdje (als je kindje daar aan toe is natuurlijk) nog prima pannenkoekjes mee bakken en je kunt het ook gebruiken voor in het badje (voor een heel zacht huidje, maar werkt ook verzachtend tegen eczeem of tegen jeuk bij waterpokken).

Zo ontzettend bedankt voor de tips! Ik heb de oudste ingevroren melk ontdooid, die dronk ze gewoon in 1x zonder te morren op.
Hopen dat ik snel ongesteld ben, of er weer vanaf ben, nog beter en dat ze dan weer gewoon wil drinken..

[quote quote=10573296]Zo ontzettend bedankt voor de tips! Ik heb de oudste ingevroren melk ontdooid, die dronk ze gewoon in 1x zonder te morren op. Hopen dat ik snel ongesteld ben, of er weer vanaf ben, nog beter en dat ze dan weer gewoon wil drinken..[/quote]

Oh dat is dus een hele goeie tip geweeest, moet ik ook weer gaan onthouden voor als ik er tegenaan loop! Fijn zeg, top dat je dan een voorraadje hebt he

Terug
Bovenaan