HELP barstende huid op vingers?!

A

Anoniem

Guest
Ik heb even een vraagje.

Ik ben nogal gevoelig voor exzeem en uitslag. Nu heb ik in de winter altijd last van die "gesprongen vingers". Dit komt omdat ik in mijn werk, in de zorg, veel met water in aanraking kom. Maar in de zomer maanden heb ik hier normaal nooit last van!

Nu draag ik ook een ring, en toen ik deze opzij schoof zag ik dat het zwart was onder mijn ring (de ring heeft dus afgegeven). Nu heb ik eigenlijk twee vragen.

Ik heb een speciale (hormonale) zalf  wat een wonder middel is bij exzeem namelijk triamcinolonzalf, zou ik dit mogen gebruiken? Denk het niet he...

En dat afgeven van die ring zou dat komen door het HCG hormoon wat zo hyperactief is momenteel in mijn lichaam...? Soms kan namelijk medicijn gebruik ook invloed hebben op hoe sieraden op je huid reageren. (dan geven ze af) raar he...

Hopenlijk hebben jullie wat tips en advies voor mij... en anders bel ik vanmiddag gewoon even de huisarts, ik word gek van de jeuk!!!!!!!!!!!!!

Liefs José (9 wk 4 dagen zwanger)

Hoi,

ik heb ook last van eczeem en het enige wat ik van de huisarts mag gebruiken is Vaseline lenette. Absoluut geen hormoonzalf.

Groetjes van Marloes

Hoi,
Ik heb ook last van eczeem, maar dan vooral op de binnenkant van mijn polsen. Jeukt als een tierelier. Ik weet niets van jouw crème, maar ik mag hydrocortisonzalf smeren. Het beste kun je het in jouw apotheek vragen (zij hebben boeken waarin dat soort dingen staan) of naar je huisarts gaan.
Een lekker verzorgend en beschermend zalfje (geheel schadeloos voor ongeboren baby's) is Bepanthen. Dit is vrij verkrijgbaar bij apotheek en drogisterij. Bovendien kan je dit na de bevalling gebruiken om jouw tepels te verzorgen en eventuele schrale plekjes op de huid van je baby. Let wel op dat je de zalf neemt en niet de crème, die is namelijk dunner en verdwijnt sneller.

Succes en sterkte,

Annemarie

Hoi,

wat een verschil per arts. Ik mag absoluut geen hydrocortison gebruiken tijdens de zwangerschap, omdat het hormonen bevat.

Groetjes van Marloes

Hoi Marloes,

Inderdaad verschillen artsen vaak met hun diagnoses en de medicijnen, die ze voorschrijven. Mijn hydrocortisoncrème heeft maar een heel laag % cortisonen en is beter dan de antihistamine-tabletten die ik normaal gebruik tegen mijn eczeem. Ik mag het ook niet lang gebruiken, niet zozeer i.v.m. de zwangerschap, maar ook omdat het niet goed is voor de huid. Ik gebruik het ook alleen wanneer de jeuk/pijn te erg wordt.

Groet,

Annemarie

Ten eerste, bedankt voor jullie reacties!

Tjah het is met name mijn pink die raar doet, als ik hem krom doe barst mijn huid open, soms tot bloedens toe. Inderdaad die bepanthen creme is wel een idee, ik heb nog een aantal proefmonstertjes liggen die ik eerder aan kraamvrouwen gaf (toen ik nog als kraamverzorgende werkzaam was) en inderdaad dat is een perfecte zalf, en lekker vet, anders nog weer dan vaseline. Als dat niet helpt dan bel ik de huisarts wel is op.

Bedankt!

Liefs José

Terug
Bovenaan