help, ben een beetje bang

A

Anoniem

Guest
hallo,

ik kom net bij de vk vandaan! en de verloskundige was nogal van mij geschrokken!
ik hou veel vocht vast in mijn gezicht,handen en enkels!
ook was mijn bloeddruk gestegen!
de hele zwangerschap schommelde het tussen de 90/50 tot 120/60, en het was nu 130/80. op zich is dat niet hoog maar omdat ik steeds zo laag zat was dit wel ietsje aan de hoge kant voor mij, ik heb sinds de afgelopen week ook meer hoofdpijn idd!

de verloskundige raade mij nu echt aan om het heel rustig aan te doen nu, want anders moest ze mij doorstuuren naar het ziekenhuis! ik had nu iets meer risico voor zwangerschapsvergiftiging!

ik vind dit nu allemaal wel heel eng!! vanaf nu moet ik elke week komen en volgende week urine mee!
ik zal heel rustig aan gaan doen, dat deed ik overgins ook wel! maar ik ga het nu super rustig aan doen!

zijn er meer die vocht vasthouden al??

liefs Wilma
34wk6d. (morgen 35 wk)

Hoi wilma,

een vriendin van mij heeft afgelopen zomer een kerngezonde dochter gekregen na een superzware zwangerschap en bevalling. Ze is superveel aangekomen (vooral vocht) en had last van het tunnelsyndroom (geen gevoel meer in d'r handen). Als ze naar de andere kant van de kamer liep moest ze al bijkomen. En uiteindelijk heeft ze ook zwangerschapsvergiftiging gekregen. Ook de bevalling was super zwaar (hoeft bij jou natuurlijk niet zo te zijn). Maar alles is goed met haar en dochertje. Doe vooral rustig aan en laat 't over je heen komen. Het enige dat je kan doen is rustig aan doen en je aanpassen.

succes
Liefs Yogo

misschien dat het helpt om brandnetel te drinken dit kan helpen om wat extra vocht af te drijven en dit mag in de zwangerschap gedronken worden. Is een tip. Kan me goed voorstellen dat je je wat angstig voelt.

Liefs bg

hallo,

bedankt voor jullie reacties!
we zullen wel zien hoe het komt! zolang ik rustig doe is er niks aan de hand!

maar waar kun je dat halen, die brandnetel?
is dat brandnetelthee dan?

liefs Wilma

Hoi hoi,

je kunt bijvoorbeeld brandnetelthee drinken van zonnatura is gewoon in de supermarkt te koop.

Liefs,

Vooral veel liggen, liefst met de benen iets omhoog. Natuurlijk moet je ook voorzichtig zijn met zout (ook uit mixen als macaroni mix), drop en homeopatische thee met zoethout etc. Inspanningen beperken, dus niet meer tillen, veel traplopen, winkelen etc.
Als je je hieraan houdt dan kun je eigenlijk niet meer doen. Vooral in een eerste zwangerschap komen dit soort klachten veel voor. Hopelijk houdt je het op deze manier nog een paar weken vol!

groet van Else

Terug
Bovenaan