Help...BEZORGD...

Hallo

Ik heb ook een vraag met betrekking tot het vaccineren...ik heb een zoontje van 3 maanden en hij is al 1 keer gevaccineerd en over 10 dagen krijgt hij zijn 2e prikje, maar met al dat nieuws in de media en bijwerkingen, ben ik echt heeeeeeeeeeeeeeel erg bang om hem te laten inenten...

ik heb nvpk gebeld en die zegt tegen mij haal de K eruit (kinkhoest) ... het CB zegt dat dat heel belangrijk is, dus niet uithalen...en ik weet ook niet wat ik met de huisarts advies moet...dat alles wel voor en nadelen heeft (kan het nieuwe kopen voor 200)...

kan iemand mij aub helpen met advies geven wat ik het beste kan doen?
 
hoi anoniem,


Het is heel persoonlijk wat je wil doen. Ik wil wel dat mijn kind word ingeent maar niet met dit vaccin ze moet in oktober voor de vierde en ik haal het nieuwe vaccin.
Maar je moet het natuurlijk zelf weten en ook kijken of je er 200 euro voor over hebt.

je ziet dat de meningen hier onder verdeeld zijn. Maar kijk eens op vacinatieschade.nl daar staat veel info.

Hoop dat je er snel achter bent wat je wil doen.

groetjes joyce mama van Mara
 
Hoi

Ook ik was aan het twijfelen. Ook door al het niuews in de media en wat je leest op internet. Toch heb ik besloten om mijn zoontje (moet nu voor de tweede prik) te laten inenten met de het nieuwe kinkhoest vaccin. Wij kopen het dus. Dit vaccin geeft toch minder bijwerkingen en het is tenslotte niet voor niets in het nieuws. We hebben het nu via onze apotheek besteld. 14 juni krijgt ie zijn tweede prikkie met het nieuwe vaccin. Ik heb ook gesproken met het CB en zij zeiden ook, we prikken al jaren en jaren en tja het is je eigen beslissing en we begrijpen het gerust. Ze zetten hem ook gewoon op het CB. Ik moet dan de spuit gewoon meenemen. Ik ben er nu erg gerust op dat dit voor ons de juiste beslissing is. Je kan naar zoveel meningen luisteren maar tenslotte denkt iedereen er toch anders over. Je moet je eigen gevoel volgen.
Sterkte!
Groetjes Coco
 
wat ik heb begrepen is dat het nieuwe vaccin minder bijwerkingen heeft, maar het beschermd alleen tegen de gewone kinkhoest.

Het oude vaccin daarentegen beschermt tegen meerdere soorten kinkhoest, dus ook de gemuteerde vorm.

Dus of je kiest voor de vaccinatie tegen 1 soort ziekte en een baby die niet ziek wordt en niet huilt en geen koorts krijgt en dergelijke.

Of je kiest een vaccinatie tegen meerdere soorten kinkhoest, maar er is dus 'kans' dat je baby een paar dagen van slag is en misschien koorts krijgt en dergelijke.

Het is het een of het ander.

 
Terug
Bovenaan