Help, Bijna 41 weken zwanger en gevallen

A

Anoniem

Guest
Dag dames,

Morgen ben ik 41 weken zwanger, het kindje heeft nog geen zin om te komen, dus ik ga er van uit dat ze haar volgende week gaan halen.
Balen natuurlijk, ik had zo graag thuis willen beginnen. Maar ja, als ukkie niet wilt komen.
Alleen ben ik gister avond gevallen in de woonkamer. Geen idee hoe, glade schoenen, handen vol?? Ik ben achterover geklapt. Ik kon ook niet meer overeind komen, heerlijk gebeurd altijd als je alleen thuis bent. Mn dochtertje was er wel, maar ja die krijg mij ook niet overeind. Met veel pijn en moeite ben ik overeind gekomen. En zoals ik al verwachtte, hebben mn bekken een flinke klap gekregen. Ik had veel pijn in mn bekken, maar ik dacht ik moet maar afwachten hoe het morgen is na een nacht rust. Maar nee hoor, heel slecht geslapen door de pijn, de pijn trekt helemaal door naar mn benen en knieen. Ik wist me geen houding te vinden die pijnloos was. Het lopen is zeer pijnlijk, het enigste wat nog een beetje uit te houden is is zitten. Mn benen optrekken en spreiden is echt een hel!!
Nu zit ik dus erg tegen de bevalling op, ik kan niet eens in de pershouding gaan liggen. Ik heb er zo lang naar uit gekeken, en klinkt misschien gek maar ik had er echt veel zin in om te bevallen. Nu dit weer. Ik kan nu geen kant meer uit, kan zelfs mn dochter niet meer naar school brengen, kan gewoon de deur niet meer uit.
Het beste lijkt mij om zo snel mogelijk te bevallen, maar dat zal ook een ramp worden met deze pijn.
Heeft iemand misschien tips voor mij, om de pijn te verzachten???
Ik moet vanmiddag naar de vk, ik zal met haar moeten bespreken, hoe nu verder.
Sorry voor mijn geklaag, maar het zit me even niet mee.

Liefs, Ris

hoi Ris,

He, wat vervelend voor je.
Daar zit je echt niet op te wachten nu...
Misschien heb je een bad waar je lekker in kunt gaan liggen?
Warm water doet altijd wonderen, en misschien kun je je daarna
lekker laten masseren?
Meestal is het met name spierpijn als je gevallen bent, dus dan
zou het met een paar dagen over moeten zijn.
Ik zou in ieder geval proberen om een beetje in beweging te blijven,
niets forceren maar als je niet goed beweegt word je stijf.

Ik wens je veel succes en sterkte,
misschien heeft de vk vanmiddag goede tips...

liefs, Linda

He Ris

jeetje meid wat doe je toch allemaal!

Je laat me weer behoorlijk schrikken. Ik kan me jouw paniek nu goed voorstellen, maar helaas heb ik geen tip voor je. Ja ik zou alles zo soepel mogelijk proberen te houden. Gaat het vast zitten ben je verder van huis. Dus ik zou ook proberen te smeren met iets wat mag en zo goed als het kan in beweging blijven.

Hier helaas ook nog geen baby, gistermiddag wel de hele middag in het ziekenhuis doorgebracht met een verdacht op een scheurtje in de vliezen. Gelukkig was dat niet het geval. Dus we wachten en wachten verder. A.s vrijdag wordt plan de campagne gemaakt, omdat het een flinke baby wordt willen ze me niet te lang laten door lopen.
Ik hoop echter voor die tijd te bevallen.

Nou lieverd heel veel sterkte en ik hoop voor je dat je toch normaal kunt bevallen, anders inderdaad zo lang mogelijk in bad als het nu zou beginnen. En misschien heb je er nog niet over gedacht maar je zou de baar kruk misschien kunnen proberen.

Ik denk aan je liefs Doortje

Ow wat vervelend meid!!!
Jeetje je zult wel geschrokken zijn.
Ik snap dat je je nu angstig voelt, wbt de
bevalling enzo.
Ik denk dat bedrust het beste helpt op
dit moment, zou weinig mogelijk je
lichaam (bekken) belasten.
Sterkte verder.

xx Syrah

He Ris,
Wat vervelend nou, je loopt al zo lang te wachten en dan ook nog eens vallen. Ik kan me voorstellen dat je het nu echt niet meer ziet zitten, die bevalling.
Wat je het beste kunt doen, warm water denk ik, ik heb ook wel eens overal last van en dan ga ik of in bad of een half uurtje zwemmen, dat is erg ontspannend en dan is die rugpijn, harde buik etc ook weer even weg. Ik hoop dat dat voor jou ook wat helpt. En nu is het misschien wel beter als het nog een paar dagen duurt, kun je weer wat herstellen van je valpartij!
Nou ja, je kindje komt er heus wel uit hoor, dat staat alvast vast! Hopelijk knap je snel weer een beetje op zodat alles toch nog lekker voorspoedig mag lopen!

succes
Klarie

Hoi Ris,

Wat een balen zeg. Ik hoop dat de pijn ondertussen iets dragelijker geworden is? Ik heb verder ook geen gouden tip voor je behalve dan een hete douche, misschien wat SRL gel, voor de spierpijn?
Ik hoop dat de bevalling snel zijn intrede gaat doen en dat je kan gaan genieten van je kleintje!
Succes en veel sterkte de komende dagen!

Liefs Yvje

Ik zou ff een dokter raadplegen ofzo! En de vk, die moet wel op de hoogte zijn dat je zo'n pijn hebt!

Bedankt voor alle lieve reacties.......
Een warm bad doet echt wonderen, ik heb er gister 2 keer heel lang ingelegen. Dat heeft al zeker wat verlicht.
Ik was bij de vk, maar die interresserd zich alleen maar hoe het met de baby gaat en niet met mij. En met de baby was alles goed, dus ik kon weer gaan, grrrrrr.
Gister heb ik hele heftige voorweeen gehad om de 5 min. Ik ben lang opgebleven maar later werd ik zo moe dat ik toch naar bed ben gegaan en daar stopte het weer. Omdat ik zo erg moe was heb ik einderlijk eens een keer goed geslapen en toen ik vanacht eruit moest om te plassen, viel het mij al op dat ik minder pijn had. En nu, gaat het al een heel stuk beter, ik denk dat mn bekken even rust nodig had ofzo, hihi. Maar ik ben enorm blij dat de pijn minder is.
ALs ik nog zo veel pijn zou hebben als gister was ik vandaag even bij de dokter langs geweest, ik had het idee dat ik iets beschadigd zou hebben in mn bekken omdat het ook zo kraakte. Maar gelukkig is het niet meer nodig.

Bedankt allemaal, en nog succes met de zwangerschappen

Liefs, Ris

Terug
Bovenaan