HELP! Bloedverlies en echo 5.3 weken.

<p>Goedemorgen Dames,</p><p>Ik hoop zo dat iemand van jullie mij kan helpen :( :( </p><p>Op 25 november had ik een positieve test in handen. Een van de Kruidvat en één van Clearblue (zwanger, zonder weken). Vandaag zou ik 5 weken en 4 dagen moeten zijn. Afgelopen vrijdagavond had ik roze afscheiding in mijn toiletpapier zitten. Zaterdag ochtend was het helderrood bloed, maar zonder slijm of propjes. Ook geen buikpijn gehad. Het helderrood verlies is tot gister 11:00 op en af gegaan (zondag overdag bijv. helemaal niets) - maar niet in mijn slipje. Maandverband was zeer zeker niet nodig. Enkel bij het plassen vielen steeds 2 of 3 druppels en dan nog bij het afvegen. </p><p>Natuurlijk helemaal in de stress. Tussendoor contact gehad met de VK en zij gaf mij eigenlijk aan dat ze niks voor mij kon doen. Ik was net 5 weken zwanger en een echo zou nog veel te vroeg zijn. Ze gaf aan dat als het bloeden op korte termijn stopt en er geen slijm of stolsels bij zit ik mij voorlopig geen zorgen moest maken.</p><p>Wat ik natuurlijk wel deed. Hoe gek ook, je weet pas net 1,5 week dat je mama wordt.</p><p>Gister zijn wij toch... misschien een beetje dom... een echo laten maken. De VK (betaald, dus een andere en op eigen initiatief) zei dat ze geen vruchtzakje zag. Ze zag eigenlijk helemaal niets. We waren daar ook met 5 minuten weer weg. Eierstokken zagen er gelukkig goed uit.</p><p>Ze zei dat ze 99% zeker weet dat het een miskraam is, maar dat we volgende week toch naar het ZKH moeten voor een tweede echo. Die 1% zou volgens haar nog kunnen dat ik te vroeg zwanger ben voor een echo.</p><p>Ik snap er eigenlijk helemaal niets meer van!!</p><p>Normaal als ik menstrueer moet ik op de hevige dagen toch wel iedere 2 uur mijn tampon vervangen en heb ik altijd last van krampen. Het bloed wat ik nu verloren ben is niet te vergelijken met ongesteld zijn. En ook dat ik dus nu al bijna 24 uur helemaal niets verloren ben aan bloed.</p><p>Wie van jullie herkent dit bizarre verhaal?</p><p>Misschien moet de echte miskraam nog komen? Misschien hadden we die echo op 5+3 niet moeten laten maken omdat het nog te vroeg was? Misschien .. misschien.. misschien...</p><p>Zo veel onzekerheid en onduidelijkheid nu bij mij :( </p>
 
Spannend en wat een onzekerheid! Ja, zo'n vroege echo geeft vaak meer onzekerheid dan zekerheid, helaas... Het kan nog alle kanten op, misschien heeft de innesteling later plaats gevonden etc... Maar het kan idd ook een miskraam worden en dan verwacht ik eerlijk gezegd dat er nog meer bloed gaat komen. Zo vroeg verwacht je niet echt grote stolsels, maar wel minimaal een goede ongesteldheid... Heb je toevallig gister of vandaag nog een zwangerschapstest gedaan? Was het streepje donkerder of wordt deze juist lichter?
 
Hej Tessa,
Nee.. geen test in de tussentijd meer gedaan. Dacht juist dat het hcg nog lang in je lichaam blijft en dit dus ook weer een vertekend beeld kan geven.
 
Klopt, hcg kan nog lang in je lichaam blijven, maar als het al zo vroeg mis gaat (stel dat het een miskraam is geworden) kan het hcg ook al snel weer dalen. Of in elk geval niet toenemen. Maar ja, die streepjes zijn ook maar subjectief natuurlijk... Eigenlijk is wachten het enige wat je kan doen. Stom hè? Toevallig heb ik een vriendin die in precies dezelfde situatie zit... Echt niet leuk! 
 
Klopt, ik kan mijzelf nu echt van alles aanpraten en ik weet dat het allemaal bullshit is - want ik ben geen VK en ik kan niet in mijn eigen buik kijken. Het is zo verdrietig. Ik hoop voor jouw vriendin dat het goed mag komen bij haar.
 
Terug
Bovenaan