HELP! Bloedverlies en echo 5.3 weken.

<p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;">Volgens mij nu juist geplaatst</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;">Goedemorgen Dames,</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;">Ik hoop zo dat iemand van jullie mij kan helpen ? ? </p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;">Op 25 november had ik een positieve test in handen. Een van de Kruidvat en één van Clearblue (zwanger, zonder weken). Vandaag zou ik 5 weken en 4 dagen moeten zijn. Afgelopen vrijdagavond had ik roze afscheiding in mijn toiletpapier zitten. Zaterdag ochtend was het helderrood bloed, maar zonder slijm of propjes. Ook geen buikpijn gehad. Het helderrood verlies is tot gister 11:00 op en af gegaan (zondag overdag bijv. helemaal niets) – maar niet in mijn slipje. Maandverband was zeer zeker niet nodig. Enkel bij het plassen vielen steeds 2 of 3 druppels en dan nog bij het afvegen. </p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;">Natuurlijk helemaal in de stress. Tussendoor contact gehad met de VK en zij gaf mij eigenlijk aan dat ze niks voor mij kon doen. Ik was net 5 weken zwanger en een echo zou nog veel te vroeg zijn. Ze gaf aan dat als het bloeden op korte termijn stopt en er geen slijm of stolsels bij zit ik mij voorlopig geen zorgen moest maken.</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;">Wat ik natuurlijk wel deed. Hoe gek ook, je weet pas net 1,5 week dat je mama wordt.</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;">Gister zijn wij toch… misschien een beetje dom… een echo laten maken. De VK (betaald, dus een andere en op eigen initiatief) zei dat ze geen vruchtzakje zag. Ze zag eigenlijk helemaal niets. We waren daar ook met 5 minuten weer weg. Eierstokken zagen er gelukkig goed uit.</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;">Ze zei dat ze 99% zeker weet dat het een miskraam is, maar dat we volgende week toch naar het ZKH moeten voor een tweede echo. Die 1% zou volgens haar nog kunnen dat ik te vroeg zwanger ben voor een echo.</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;">Ik snap er eigenlijk helemaal niets meer van!!</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;">Normaal als ik menstrueer moet ik op de hevige dagen toch wel iedere 2 uur mijn tampon vervangen en heb ik altijd last van krampen. Het bloed wat ik nu verloren ben is niet te vergelijken met ongesteld zijn. En ook dat ik dus nu al bijna 24 uur helemaal niets verloren ben aan bloed.</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;"><span style="box-sizing: inherit; outline: 0px; font-family: ProximaNovaA-Bold, Helvetica, sans-serif;">Wie van jullie herkent dit bizarre verhaal?</span></p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;">Misschien moet de echte miskraam nog komen? Misschien hadden we die echo op 5+3 niet moeten laten maken omdat het nog te vroeg was? Misschien .. misschien.. misschien…</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;">Zo veel onzekerheid en onduidelijkheid nu bij mij ? </p>

wat vreselijk deze onduidelijkheid!

Ze zeggen niet “zomaar” dat het foute boel is.. al hoop ik natuurlijk voor je dat ze het mis hebben. Ik heb wel eens verhalen gelezen.

Mijn miskraam van 6 weken begon met buikpijn en in de avond bloedverlies. Hier zag ik gelijk dat het foute boel was.. op de echo was alleen een vruchtzakje te zien.

Bij mijn miskraam bij 8 weken, moest opgewekt worden. We hadden al een kloppend hartje gezien maar bij de echo van 11 weken bleek het vlak na de vorige echo gestopt met groeien. Na deze medicijnen heb ik zelfs 5 dagen ook niet gebloed of buikpijn gehad terwijl de miskraam nog niet volledig doorgezet was.

Nu deze zwangerschap was ik erg bang en ivm behandelingen heb ik een vroege echo gehad (5+6) hier was ook al hart actie te zien.

Wellicht als ze nog niks kunnen zien volgende week gaan ze bloedprikken. Dit is wat nauwkeuriger. Ik hoop voor je dat het alsnog goed komt maar bereid je voor op het ergste..
Voor nu heel veel sterkte! ?

Eens hoor en wat vreselijk die twee miskramen bij jou. Ik hoop heel erg voor je dat het deze keer goed mag gaan. 
Wij houden ook rekening met het ergste. Ik kan de verschillende verhalen van de twee VK alleen gewoon niet rijmen en dat frustreert. Nu zeg ik maar: laat ajb die bloeding maar komen, dan weet ik waar ik aan toe ben. Anders is het nu nog 1,5 week wachten om waarschijnlijk dan opnieuw te horen dat het niet OK is. 

Ben nu 13 wk de verloskundige zegt dat ik nu echt mag vertrouwen.

Klopt je wordt van hot naar het geslingerd!! Bij mij spraken ze ervan dat het zelfs kon zijn dat het een tweeling betrof omdat ik wel van alles verloren had maar er dus ook nog wat zat….. Het is een vreselijke onzekere periode…

Ze konden dan natuurlijk ook niks meten tijdens de echo?
Ik hoop oprecht voor je dat het wellicht een bloeding is vanwege innesteling oid en dat de telling dan niet geheel klopt. Ik heb IUI gehad en ben zelfs 2 dagen vooruit gezet terwijl dit dan met de telling van de IUI 2 dagen ervoor zou zijn.
Het is altijd om en nabij, nooit precies.

Wat een nare situatie zeg! Ja je kan helaas niet veel doen.. misschien een zwangerschapstest er tegenaan gooien? Idd afwachten, hoe moeilijk het ook is! Probeer positief te zijn tot dat het tegendeel is bewezen ?

Wat vervelend, die onzekerheid!
Ik heb zelf twee keer een miskraam gehad. De eerste bleek tijdens de 2e echo het hartje niet meer te kloppen en is opgewekt met medicatie, de tweede was een spontane miskraam. 
Deze zwangerschap heb ik echter van 5 -17 weken bloedingen gehad. Niet non-stop, maar soms een halve week niet en dan weer 4 dagen wel en dan weer een tijdje niet. Heel onzeker. Ik heb toen pas met 8 weken een echo laten maken eind de veronderstelling dat het niets was, maar zag toen duidelijk een kloppend hartje. Helaas kunnen ze inderdaad niets doen. Het kan zijn dat je nog te vroeg was en afwachten is vreselijk moeilijk. Veel sterkte! 

Terug
Bovenaan