HELP! Borstontstekingen :(

Hoi! :) sinds 7 dgn heb ik een steriele borstontsteking. Koorts, harde plekken. Roodheid. Ik heb van alles geprobeerd om het zelf te verhelpen. Salie thee, masseren, warmte pakking en hete douche, dompelbad met zout, kool bladeren extra aanleggen en kolven..Niks werkt. Sinds maandag heb ik antibiotica. De aangedane borst lijkt te genezen, maar sinds vanochtend is ook links flink ontstoken. Weer koorts en om te huilen zo pijnlijk. Ik kan mijn kindje amper vasthouden van de pijn en word er inmiddels een beetje wanhopig door. Zijn er nog lieve mama’s die gouden tips hebben? Ik ben ten einde raad.
Liefs

Wat rot voor je, je kunt je echt beroerd voelen van een borstontsteking. 
Geef je nog volledig borstvoeding of ben/heb je afgebouwd? Als je afbouwt gaat dat kennelijk te snel. Als je nog volledig borstvoeding geeft is het wellicht goed om contact op te nemen met een lactatiekundige om een volgende borstontsteking te voorkomen. 

Voor nu kun je nog proberen of trillingen van een elektrische tandenborstel of vibrator helpen. Ook kan je kijken of er een fysiotherapeut is die met ultrageluid kan behandelen. 

Sterkte, hopelijk ben je er snel vanaf!

Wat vervelend :( je zou Lecithine granulaat kunnen proberen:
Hoewel niet wetenschappelijk bewezen, hebben sommige moeders goede ervaringen met een dagelijkse inname van twee eetlepels (3,6 - 4,8 gram) lecithine. De lecithine zou helpen om de verstoppingen sneller op te lossen. Vooral moeders met steeds terugkerende verstoppingen zeggen hier baat bij te hebben.

Bij mij leek het goed te helpen!

https://m.drogisterij.net/gezondheid/vitaminen-supp-/voedingssupplementen/hart-en-bloedvaten-voedingssupplementen/bloem-lecithine-granulaat-98-8713549001880?reset=1&partnercode=222

Sterkte!

Terug
Bovenaan