HELP! Borstvoeding loopt opeens drastisch terug...

<p>Hallo dames,</p><p>Hopelijk kan iemand me helpen hier.. heb ook al contact gehad met een lactatiedeskindige maar die weet ook even geen  oorzaak of oplossing.</p><p>Onze zoon is bijna 4 maanden en altijd volledig bv gehad. Begin deze week merkte ik dat ik minder voeding had, hij was niet meer zo lang voldaan en als ik ging kolven kwam er minder uit. Woensdag avond had ik opeens helemaal geen melk meer toen ik hem avondvoeding wou geven.. gelukkig heb ik een voorraadje gekolfde melk in de vriezer dus heb ik hem daarmee kunnen voeden. Maar daarmee ook het volgende probleem..  we zijn te laat begonnen met hem laten wennen aan een fles waardoor met een fles voeden nu dramatisch is.</p><p>Ik heb powerkolven al geprobeerd, op een gegeven moment had hij ook ieder uur honger omdat er gewoon niet genoeg uit kwam, hem ook gewoon ieder uur aangelegd. Maar de productie lijkt alleen maar minder te worden..  ik drink liters water maar het gaat direct door naar me blaas, moet enorm veel plassen. Ik eet en drink genoeg en ben niet zwanger.</p><p>Heeft iemand nog iets wat ik zou kunnen proberen?</p>
 
Ik weet niet of je er wat aan hebt maar kijk op YouTube het filmpje van de VerlosMoeder. Die heeft een filmpje speciaal om je productie op te krikken! Sterkte en succes ?
 
Menstruatie, eisprong, toch een hele prille zwangerschap? Of ben/word je ziek?
In principe loopt je productie niet zomaar opeens helemaal terug. Als jij op verzoek voedt, geen voedingen rekt en geen andere voeding dan bv geeft (of kolft op momenten dat je dat doet) moet er een reden zijn waarom het nu terugloopt. Als bovenstaande het niet is, en de lactatiekundige die je gesproken hebt het ook niet weet, zou ik nog een andere lactatiekundige benaderen. Je kunt ook een vrijwilligster van La Leche League bellen. Of meld je aan bij het borstvoedingsforum op Facebook en stel daar je vraag. 
 
Misschien dat je menstruatie weer begint, hierdoor kun je wel een dipje krijgen. Ik zou nu vooral je kindje volgen en vaak aanleggen. Het is vraag en aanbod. Dus als je kindje meer voeding nodig heeft wordt dat zo perfect afgestemd. Waarschijnlijk zul je dus wen paar daagjes wat vaker moeten voeden tot de hoeveelheid weer opgekrikt is. Ik zou overigens niet meteen schrikken van een slechte kolfopbrengst, dit zegt namelijk niks over de hoeveelheid die je kindje zelf uiit de borst krijgt
 
Ik ga het filmpje van de verlosmoeder zo eens kijken! Hoe het zit met mijn cyclus, geen idee.. Ben na me bevalling niet meer ongesteld geweest. Wel heb ik gister voor de zekerheid een zw test gedaan om dat uit te sluiten, deze was (gelukkig) negatief. Misschien dat mijn menstruatie er aan komt, maar ik hoop dan snel! Deze dip duurt nu inmiddels al een week. Ik blijf hem aanleggen maar hij raakt zo gefrustreerd dat er  niets uit komt dat ik hem uiteindelijk maar een flesje geef en daarna probeer te kolven. Het lijkt allemaal niet te werken en ik heb geen idee waarom. Ook gebruik ik geen munt of salie..
 
Oh wat ontzettend frustrerend! Ik hoop voor je dat het je menstruatie is en dat het daarna weer op gang komt.

Ik weet niet of je het al kent, maar er is op Facebook een groep, die heet: borstvoeding vraag een lactatiekundige. Daar kun je dit soort vragen om stellen en word je goed geholpen. Sowieso kun je daarin ook zoeken op onderwerp en zien wat anderen als antwoord hebben gekregen. Succes!
 
Terug
Bovenaan