Help - borstvoeding nog wel (goed) genoeg?!

A

Anoniem

Guest
Hoi!
Sinds een tijdje heb ik al problemen met afkolven als ik werk bv, er komt dan gewoon niet genoeg uit en het is een ramp om ma en di als ik werk te zorgen dat er genoeg flessen klaarstaan id koelkast! Maar met syntocinon neusspray redt ik het nét.

Maar nu het volgende probleem, Runar is nu 4,5 maand en bij het laatste bezoek aan het cb was hij idd niet goed genoeg gegroeid. Zelf paar regeldagen gemaakt en toen ging het iets beter, maar dat was maar heel even.

De laatste tijd slaapt hij erg slecht in, is erg jengelig, maar ja, dat kan ook vd groeisprongetjes komen. Maar de laatste paar dagen af en toe toch eens uitgeprobeerd of ná het drinken uit beide borsten nog een fles wilde (afgekolfde melk aangevuld met Nutrilon kant en klare melk), en dat ging erin als koek!!
Zou hij dan toch te weinig melk krijgen?

Hij komt nog steeds 2x per nacht (zucht en gaap!) en ik las ook al van andere moeders die Nutrilon forte voor de nacht geven of rijstebloem erbij.
Zal ik dat ook gaan doen?

Ik wil wel (gedeeltelijk) overstappen op flesvoeding, maar ik had m zo graag 6 maand volledig bv gegeven, ook omdat wij beide zo allergisch zijn en ik hem dat wil besparen als het even kan! Cb adviseert niet bij te voeden, maar volgens mij krijgt hij echt niet genoeg melk, WAT MOET IK NU?!

Herkent iemand dit???
Groetjes Edith

Hoi Edith, wat jammer dat je voeding iets is teruggelopen. Hoe doet hij het verder overdag? Groeit hij in gewicht wel goed? Onze Thijs is vorige week 6 maanden geworden, en slaapt pas 'n maand goed door, dus ik begrijp heel goed dat je gebroken bent. Kun je op de dagen dat je thuis bent niet meer aanleggen, om de andere dagen op te vangen? Het gaat om vraag en aanbod. Ook als je kv erbij gaat geven, ga je een voeding daarvoor laten vallen, Heb je al eens eraan gedacht om een papje te maken van Nutrix? Dat vult best goed, en mag al vanaf 4 maanden gegeven worden, ook een fuithapje is een lekker tussendoortje waar je langzaam mee zou kunnen beginnen. Met het kolven kan ik je niet verder helpen, want dat is mij nooit goed gelukt. Je zou wel eens op www.borstvoedingsforum.nl kunnen kijken. en je vraag stellen, je krijgt daar heel goed advies. Ik hoop voor je dat je je kleine toch het eerste halve jaar kunt voeden, en wens je daarbij veel succes Groetjes Wendy

Bedankt voor je reactie! We hebben van het weekend kv gekocht en hem gegeven nadat hij na de bv bleef huilen en happen om meer. Hij dronk nog ruim 100 cc weg!! en daarna sliep hij als eem blók overdag - nog niet 's nachts helaas :)
Maar omdat we nu kv geven wil ik morgen direct een lactatiedeskundige bellen voor een afspraak om te "relacteren"   - hij had vannacht buikpijn en kramp en overdag heeeele vieze en dikke poepbroek, arme schat!!
Ik wil zsm weer volledig bv geven en daarnaast idd papje en evt fruit of groente hapjes gaan geven, hopen dat het gaat lukken!!!

Groetjes Edith

we mengen trouwens kv met de afgekolfde bv van mij. Wat eruit komt gaat in een fles en als hij honger heeft vullen we de fles aan tot 210 cc. Dus hij krijgt niet alleen maar kv nu.... Ik kolf veel en vaak en hopelijk helpt dat!
Morgen en overmorgen moet ik weer werken en ik hoop dat mijn collega's kunnen helpen zodat ik dan ook even om de paar uur kan kolven... (Ik ben kleuterjuf, dus je kunt niet zo goed van je rechten gebruik maken en de kids zomaar id steek laten natuurlijk!) Ik hoop dat ik van iemand af en toe een stagiaire mag "lenen"

Groetjes Edith

kun je niet gedurende 1 dag b.v. na elke voeding nog wat uit je borsten koklven? Al is het maar een beetje, het verhoogt de productie, denk ik.

hoi,

Ik begrijp dat je het jammer vind, maar als ik jou was zou ik echt stoppen met dat getob!
Ik ben al na 6 weken deels knstvoeding gaan geven. Ik heb tot 6 maanden s morgens en s avonds bortsvoeding gegeven en overdag flesvoeding.
Voor de allergie hoef je het al niet meer te doen. je kindje heeft inmiddels al kv gehad en dan heeft het geen zin meer. de darmen zijn in contact geweest een aantal keer met de kv en daardoor eventueel al gesensibiliseerd. het hele verhaal van de allergie gaat dan al niet meer op dus waarom maak je het jezelf niet gemakkelijker door deels fles te gaan geven. de lkans is groot dat hij dan uiteindelijk langer door gaat slapen, tevredener is en beter groeit!
Als hij na de voeding nog 100cc wegdrinkt, dan heeft hij gewoon echt niet genoeg!
Kramp gaat hij toch even krijgen, of het nu is of met 6 maanden dat maakt dan ook niet uit.
Iemand suggereert om vaker aan te leggen, maar dan is het ritme helemaal zoek en volgens mij krijg je daar een baby van die niet meer weet waar hij aan toe is.
Ik reageer zo ''fel'' omdat ik dit ''getob'' ook bij mijn schoonzus heb gezien en die ging er bijna aan onderdoor. Nu ziet ze eindelijk in dat het ook anders kan en is ze helemaal gelukkig en de baby des te meer.
Succes!
groeten Elke

Terug
Bovenaan